رییس بیمارستان تامین اجتماعی مهر شهر برازجان گفت: با انجام موفقیت آمیز جراحی لاپراسکوپی دراین بیمارستان، توده ای به اندازه 20 سانتی متر از شکم یک بیمار زن با موفقیت بیرون آورده شد.

سلامت نیوز : رییس بیمارستان تامین اجتماعی مهر شهر برازجان گفت: با انجام موفقیت آمیز جراحی لاپراسکوپی دراین بیمارستان، توده ای به اندازه 20 سانتی متر از شکم یک بیمار زن با موفقیت بیرون آورده شد.

دکتر یلدا دارابی در گفت و گو با ایرنا افزود: این عمل جراحی لیزری برای نخستین بار در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان مهر برازجان با ریسک بالا روی یک خانم مجرد 23ساله با موفقیت صورت گرفت. 

وی گفت: این عمل جراحی، برای بیرون آوردن کیست رحمی 20 سانتی متری که بخش زیادی از شکم را فراگرفته بود، تنها با انجام برش کوچکی روی شکم اجرا شد.

دارابی افزود: این بیمار چند سال از دردهای مبهم شکمی، بی نظمی قائدگی و بزرگ شدن شکم رنج می برد که پس از انجام معاینات کلینیکی این توده تشخیص و یک تومور 20 سانتی متری گزارش شده بود.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی مهر شهر برازجان گفت: عمل سی تی اسکن برای اطمینان بیشتر انجام و در این مرحله نیز بیماری مشخص و تایید شد.

وی افزود: بیمار به لحاظ اینکه مجرد بود و خانواده اش نگران باز شدن شکم و عوارض پس از آن بودند، این جراحی به شکل لیزری انجام شد.

دارابی گفت: تیم مجرب این عمل جراحی به صورت تخصصی پس از کنترل علائم حیاتی و برش کوچکی روی شکم ابتدا محتویات درون کیست را تخلیه و پس از آن جداره آن را تکه تکه و از بدن خارج کرد و بخشی از آن را برای آزمایش به مرکز ارسال شد.

دارابی کوتاه بودن دوره بستری و نقاهت بیمار، باز نشدن شکم به لحاظ عوارض و زیبایی جسمی را از فواید جراحی لیزری به روش لاپراسکوپی نسبت به عمل باز برشمرد.

رییس بیمارستان مهر برازجان گفت: این عمل جراحی به صورت رایگان صورت گرفت درحالی که هزینه آن دربیمارستان های خصوصی 70 میلیون ریال است.

وی افزود: انجام این عمل بدون کمترین خطا در بیمارستان مهر افتخاری برای تیم جراحان، متخصصان و تکنیسین اتاق عمل این بیمارستان است.

شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha