وزیر بهداشت از رایزنی‌های انجام شده با بانک‌ها جهت پرداخت به موقع حقوق پزشکان خبر داد.

سلامت نیوز : دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم راه اندازی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای گفت: شماره تلفن 1690 صرفا جهت طرح مباحث مربوط به تعرفه‌ها پیش بینی شده است. پیش از این نیز شماره تلفن‌های 1490 برای بحث بهداشت و دارو و همچنین شماره تلفن 1590 برای مباحث درمانی اعلام شده بود.

 

وزیر بهداشت گفت: شکایات تعرفه‌ای پس از مطرح شدن با سامانه مربوطه، طی دو روز مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن شکایت مربوطه از دو مسیر پیگیری می‌شود؛ کمیسیون ماده 11 که به بخش تعزیرات مربوط می‌شود و همچنین اقداماتی که توسط سازمان نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: نظارت بر اجرای صحیح کتاب تعرفه‌ها حتما دائمی خواهد بود. این موضوع باید با برنامه ریزی باشد. تیم‌های مختلف روی این مبحث کار می‌کنند؛ چرا که پزشکی امری پویا است و هر روز خدمتی جدید به بازار عرضه می‌شود که قطعا نیازمند تعرفه‌ گذاری است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برخورد با تخلفات احتمالی گفت: قطعا سازمان نظام پزشکی و معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها امور مربوط به این موضوع را با جدیت دنبال خواهند کرد.

 

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده سامانه‌ای را جهت رسیدگی 24 ساعته به شکایات، انتقادات و پیشنهادات در بخش بهداشت و درمان در سراسر کشور راه اندازی کند.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره همراهی بیمه‌های تکمیلی با اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت گفت: انصافا بیمه‌های تکمیلی همراهی خوبی داشتند و این همراهی قابل قیاس با سالهای گذشته نیست. مشکل عمده در این زمینه مربوط به تهران بود که البته قراردادهای لازم با بیمارستان‌ها بسته شده است، چرا که 80 درصد مراجعان به بیمارستان‌های خصوصی تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند. در مجموع اتفاق نظر خوبی در این زمینه حاصل شده است البته مسلم است که برای دریافت خدمت بیشتر، باید حق بیمه بیشتری نیز پرداخت شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه وزیران بیمه‌های پایه و تجاری موظفند که در اجرای طرح تحول نظام سلامت همراهی داشته باشند در غیر این صورت از نظر دولت تخلف است.

وزیر بهداشت در عین حال از رایزنی‌های انجام شده با بانک‌های مختلف جهت پرداخت به موقع حقوق پزشکان خبر داد و گفت: پیشنهاداتی را داده‌ایم که حقوق پزشکان پایان یک روز کاری یا پایان هر هفته یا حداکثر در پایان هر ماه پرداخت شود. چند بانک در این زمینه به ما کمک کرده‌اند که جهت تقدیر از آنها اسامی‌شان را معرفی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha