با نگرانی گسترده كشورهای جهان در مورد ایمنی مواد غذایی چینی، این كشور خواستار اقدام قاطع در پی رسوایی شیر‌خشك‌های آلوده در كشورش شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آسوشیتدپرس از پكن، بعد از بیماری هزاران كودك چینی در پی مصرف شیرخشك آلوده كشورهای بیشتری نگران هستند كه محصولات دیگر چینی مانند انواع شكلات و شیرینی‌ها نیز آلوده به این مواد باشند.
شیر‌خشك‌های آلوده به ماده صنعتی ملامین باعث بیماری 54 هزار كودك در چین و مرگ 4 كودك شده است.
دولت چین این طور نشان داده كه به شدت در تلاش برای حل این بحران است. در روزهای اخیر دولت از دستگیری و مجبور كردن چندین مقام به استعفا خبر داده است.
"ون جیبائو" نخست وزیر چین كه برای شركت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك به سر می‌برد گفت:"دولت تدابیر شدیدی را برای تضمین كیفیت مواد غذایی به كار گرفته است. ما می‌خواهیم تضمین كنیم كه محصولات غذایی ما تنها برابر استانداردهای داخلی نبوده بلكه معیارهای لازم برای صادر شدن به سایر كشورها را نیز دارا هستند."
این در حالی است كه یكی از مقامات چینی هم چهارشنبه از مشتریان تایوانی محصولات شیر خشك عذرخواهی كرده است. مقامات تایوان اعلام كرده‌اند كه دست كم 7 شركت در این كشور اقدام به وارد كردن شیر‌خشك از چین كرده‌‌اند.
دولت اندونزی هم با انتشار لیستی از 28 محصولی كه احتمال دارد در آنها از شیر خشك استفاده شده باشد وارادات اینگونه كالاها از چین را ممنوع كرده است.
وزیر بهداشت مالزی هم اعلام كرده است كه مقامات گمركی همه واردات غذایی از چین را آزمایش كرده و سپس اجازه ورود محصولات به كشور را صادر خواهند كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha