مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی با اشاره به مشكلات بیماران پیوند كلیه و هزینه سنگین تامین داروی مورد نیاز آنها، خواستار واگذاری سهام عدالت به این بیماران شد.

هاشم قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت:‌ بیماران پیوند كلیه مانند بیماران دیالیزی با مشكلات زیادی روبرو هستند. تنها تامین یك داروی بیماران پیوندی از 198 هزار تومان تا دویست هزار تومان هزینه در بردارد و بسیاری از بیماران قادر به تامین داروی مورد نیاز خود نیستند.

وی گفت: مصرف نكردن به موقع و مداوم دارو، بیماران را با مشكلات زیادی روبرو می‌كند و حتی در مواردی ممكن است سبب پس زدن پیوند نیز شود. به این ترتیب، بیماران پیوند كلیه همواره از هزینه‌های تامین داروی مورد نیاز خود گله دارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی با بیان این كه هر لحظه ممكن است بیماران پیوندی به دیالیز برگشت داده شوند؛ گفت: بهره‌مندی از سهام عدالت حق این بیماران است. اما متاسفانه با وجود مشكلات این بیماران، تاكنون با واگذاری سهام عدالت به آنها موافقت نشده است. در این زمینه انتظار می‌رود برای واگذاری سهام عدالت به بیماران پیوندی نیز اقداماتی صورت گیرد.

تمدید مهلت ثبت نام بیماران خاص برای واگذاری سهام عدالت تا پایان مهر ماه

قاسمی در ادامه با بیان این كه مهلت ثبت نام بیماران خاص برای واگذاری سهام عدالت تا پایان مهرماه تمدید شد، گفت: در تهران تاكنون بیش از هزار نفر از بیماران كلیوی برای ثبت نام اقدام كرده‌اند. ثبت نام واگذاری سهام عدالت به بیماران خاص در تهران و شهرستان‌ها ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha