شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 126566

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: پروتز چینی در بازار وجود ندارد و منبع تمامی مجوزهای صادر شده نیز مشخص است.

 سلامت نیوز: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: پروتز چینی در بازار وجود ندارد و منبع تمامی مجوزهای صادر شده نیز مشخص است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس سید حسین صفوی در واکنش به خبر فروش پروتزهای چینی در بازار پزشکی ایران، اظهار داشت: تخلفاتی ممکن است توسط برخی افراد سودجو صورت بگیرد ولی این تخلفات مربوط به قبل از طرح تحول نظام سلامت بوده است و بعد از اجرای این طرح بخاطر اینکه از ارجاع بیماران به بیرون از بیمارستان برای تهیه اقلام مصرفی جلوگیری شده است عرضه ملزومات قاچاق و غیر معتبر خیلی سخت شده و مردم نگران این موضوعات نباشند.

وی گفت: تخلفات زیاد شایع نیست و نباید بگوییم زیاد است واین موضوع هم مربوط به قبل از طرح تحول بوده است و به تخلفات اندک که توسط برخی افراد سودجو صورت می گیرد توسط سیستم نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت به صورت جدی برخورد و شناسایی می شود و اگر شکایتی هم باشد رسیدگی و مواردی هم به مبادی قانونی معرفی و به قوه قضائیه ارسال می شود.

صفوی خاطر نشان کرد: تمام محصولاتی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند کاملا تحت کنترل و کیفیت آنها بررسی می شود و موضوع اصلی کالاهایی است که به صورت قاچاق وارد کشورمی شد که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت کمتر شده و یا شاید وجود نداشته باشد.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در مورد وجود پروتزهای چینی در بازار، اظهار داشت: این خبر را تایید نمی کنم و هیچ پروتز چینی وارد کشور نشده است و تمامی مجوزهایی که صادر شده منبع آنهاا مشخص است و با تایید منبع تولید کننده اجازه ورود می گیرد و پروتزهای وارد شده مربوط به کشورهای اروپایی و با تاییدیه معتبر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha