تحقیقات نشان می‌دهد: دانش‌آموزانی كه فاصله منزل تا مدرسه را پیاده یا با دوچرخه می‌روند كمتر دچار كمردرد و گردن درد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یك پژوهشگر استرالیایی از والدین درخواست ‌كرد: فرزندان خود را وادار كنید كه پیاده تا مدرسه بروند و در حمل كوله پشتی در طول مسیر به آنها كمك كنید.

بر اساس این گزارش كه در آخرین چاپ مجله استرالیایی فیزیوتراپی منتشر شده،‌ پروفسور لئون استراكر از دانشگاه كیورتین در غرب استرالیا تاكید كرد: دانش آموزانی كه تا مدرسه پیاده یا با دوچرخه می‌روند كمتر در معرض كمردرد و گردن درد هستند.

این در حالی است كه طبق پژوهش انجام شده روی 1202 استرالیایی 14 ساله، 72 درصد از دانش آموزان با اتوبوس یا اتومبیل به مدرسه می‌روند.

استراكر خاطرنشان ساخت: تحقیق ما نشان می‌دهد كه پیاده روی و دوچرخه سواری باعث تقویت و استحكام ماهیچه‌های گردن و ستون فقرات می‌شود. حتی بهتر است كه تا مسافتی از این مسیر نیز دانش آموزان خود كیف مدرسه‌شان را حمل كنند چرا كه این امر باعث تقویت ماهیچه‌های پشت می‌شود. اما برای جلوگیری از فشار زیاد والدین می‌توانند در حمل كیف مدرسه به آنها كمك كنند.

استراكر هم چنین تاكید می‌كند كه وزن كیف مدرسه نباید بیش از 15 درصد وزن كل بدن دانش آموز باشد.

وی گفت: گردن درد نیز به اندازه كمر درد در بین دانش آموزان نوجوان شایع است. این ناحیه از بدن ممكن است عمدتا مورد غفلت قرار گیرد اما شاخص مهمی در بروز گردن دردهای دوران بزرگسالی است.

به علاوه تحقیقات نشان می‌دهد؛ زنان بیش از مردان دچار دردهای ناحیه ستون فقرات می‌شوند كه سن بلوغ می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha