رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه راهکارهایی همانند طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس راهکارهای پایداری برای کنترل آلودگی هوا نیستند، گفت: متاسفانه در حوزه خودرو همراهی و همکاری وجود ندارد و ما همچنان شاهد هستیم که خودروهایی با آلایندگی تولید و شماره گذاری می‌شوند.

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه راهکارهایی همانند طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس راهکارهای پایداری برای کنترل آلودگی هوا نیستند، گفت: متاسفانه در حوزه خودرو همراهی و همکاری وجود ندارد و ما همچنان شاهد هستیم که خودروهایی با آلایندگی تولید و شماره گذاری می‌شوند.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با برنامه‌های راهور ناجا در خصوص کنترل آلودگی هوای پایتخت در فصل سرما گفت: برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آلودگی هوا باید در زمان‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و نباید تنها منحصر به فصل سرما باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه راه از بین بردن آلودگی هوا توجه به منشاء آن است، افزود: در حوزه وسایل حمل و نقل موتوری نیز باید منشاء آلودگی برطرف شود یعنی باید خودروهای بدون آلاینده و استاندارد تولید شوند که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود و خودرو‌ها با آلایندگی تولید و وارد خیابان می‌شوند، بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هوای سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: چرا باید هنوز خودروی وانتی با بیش از ۲۰ لیتر مصرف در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تولید شود در حالی که همین خودرو‌ها منشاء آلودگی هستند.

مومنی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم راهکارهایی همانند طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس راهکارهای پایداری نیستند اما به هر حال پلیس هر تصمیمی که توسط مراجع رسمی اتخاذ شود را اجرا می‌کند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط با کنترل آلودگی هوا با پلیس افزود: اما متاسفانه در حوزه خودرو این همراهی و همکاری وجود ندارد و ما همچنان شاهد هستیم که خودروهایی با آلایندگی تولید و شماره گذاری می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خاتمه تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد، از خودرو شخصی استفاده نکنند و برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا این دوره را نیز پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha