رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران، بیماری «پیرونی» را قاتل عملکرد جنسی در مردان دانست و گفت: این بیماری بر اثر ضربه بروز می‌یابد اما متاسفانه به دلیل استفاده از دستگاه‌های بزرگ‌کننده آلت تناسلی بروز این بیماری شیوع بسیاری یافته است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران، بیماری «پیرونی» را قاتل عملکرد جنسی در مردان دانست و گفت: این بیماری بر اثر ضربه بروز می‌یابد اما متاسفانه به دلیل استفاده از دستگاه‌های بزرگ‌کننده آلت تناسلی بروز این بیماری شیوع بسیاری یافته است.

دکتر محمدرضا صفری نژاد در گفت‌و‌گو با آنا یکی از علل نسبتا شایع و خطرناک در مسئله ناتوانی جنسی در مردان را ابتلا به بیماری «پیرونی» دانست و گفت: این بیماری حدود یک قرن پیش توسط یک دانشمند ایتالیایی بنام «پیرونی» کشف شد که طی این بیماری یکسری قسمت‌های سفت و بدون عروق در آلت تناسلی مردان ایجاد می‌شود و منجر به کج شدن آلت می‌شوند که در نهایت منجر به ناتوانی کامل جنسی در مردان می‌شود.

وی افزود: علت اصلی بروز این بیماری وارد شدن ضربه به آلت تناسلی آقایان است و معمولا در سنین بالاتر از 50 سال دیده می‌شود اما متاسفانه امروز در کشور ما در بین مردان 30 الی 40 سال نیز شیوع یافته است.

رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران در ادامه یادآور شد: متاسفانه شیوع این بیماری در کشور ما بیش از موارد ذکر شده در کتب علمی است و دلیل عمده آن استفاده از دستگاه‌های بزرگ کننده آلت تناسلی است که متاسفانه به فراوانی در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود.

این اورولوژیست با بیان اینکه متاسفانه بیماری «پیرونی» غیر قابل درمان است گفت: اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود می‌توان به کمک جراحی از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد اما اگر بیماری پیشرفت کرده باشد هیچ اقدامی نمی‌توان برای بیمار انجام داد و در نتیجه آلت تناسلی مردان بر اثر بیماری کج و کوتاه می‌شود و در نهایت توانایی جنسی خود را برای همیشه از دست می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع و کاهش سن ابتلا به این بیماری نیاز است انجمن اورولوژی ایران در خصوص علل ایجاد کننده آن مطالعه و تحقیقاتی را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha