دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت "روز جهانی جلوگیری از بهره کشی محیط زیست در جنگ و درگیری مسلحانه"، 6 نوامبر 2014 برابر با 15 آبان ماه جاری ضمن تاکید بر حفاظت از محیط زیست در برابر اثرات جنگ، خواستارجلوگیری از درگیری های آینده بر سر منابع طبیعی شد.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت "روز جهانی جلوگیری از بهره کشی محیط زیست در جنگ و درگیری مسلحانه"، 6 نوامبر 2014 برابر با 15 آبان ماه جاری ضمن تاکید بر حفاظت از محیط زیست در برابر اثرات جنگ، خواستارجلوگیری از درگیری های آینده بر سر منابع طبیعی شد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در پیام بان کی مون آمده است در حالیکه جامعه بین المللی در حال آماده سازی دستور کار توسعه پایدار برای بعد از 2015 می شود، رسیدگی به این چالش ها ضروری تر می گردند.

 

ایشان می گوید باید از تمامی ابزاری که دراختیار داریم از گفتگو گرفته تا میانجیگری و دیپلماسی بازدارنده برای حفظ و استفاده پایدار از منابع طبیعی استفاده کنیم تا مانع شعله ور شدن جنگ و تهیه پول برای کارزار، همچنین بی ثبات کردن بنیاد های شکننده صلح شویم.

 

دبیر کل اظهار داشت اجازه دهید راه حل هایی معنی دار ارائه دهیم تا جوامع محلی را برای ایجاد دانش دسته جمعی به منظور پیشبرد مشارکت خوب برای حفظ محیط زیست به عنوان بخش جدایی ناپذیر صلح سازی و توسعه پایدار دربرگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha