یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 126633

یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه باید شش ماه پیش از اقدام به بارداری آزمایش تشخیص دیابت انجام شود و رژیم غذایی مناسبی برای پیشگیری از بروز آن رعایت شود، گفت: توقف رشد ریه جنین و زایمان زودرس از عوارض بروز دیابت در زنان باردار است.

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه باید شش ماه پیش از اقدام به بارداری آزمایش تشخیص دیابت انجام شود و رژیم غذایی مناسبی برای پیشگیری از بروز آن رعایت شود، گفت: توقف رشد ریه جنین و زایمان زودرس از عوارض بروز دیابت در زنان باردار است.

دکتر مینا موحدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی کردن روندی یرای کاهش مشکلات دوران بارداری از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با انجام چکاپ کامل از طریق آزمایش‌های خون، تیروئید، ویتامین‌ها، عفونت‌های لگنی و ادرار می‌توان از مشکلات دوران بارداری جلوگیری کرد.

وی در ادامه افزود: باید شش ماه پیش از اقدام به بارداری آزمایش تشخیص دیابت انجام شود و رژیم غذایی مناسبی برای پیشگیری از بروز آن رعایت شود؛ چرا که توقف رشد ریه جنین و زایمان زودرس از عوارض بروز دیابت در زنان باردار است.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه حالت تهوع و استفراغ باعث ایجاد ناراحتی در زنان باردار است، خاطر نشان کرد: حالت تهوع و استفراغ اغلب بین اولین و دومین قاعدگی که به تعویق افتاده، شروع می‌شود و تا هفته 14 - 16 ادامه دارد که از جمله علل آن می‌تواند عامل هورمونی، روانی و استرس باشد و بهترین درمان آن مصرف غذاهای خشک، کم حجم و افزایش وعده‌های غذایی با مقدار کم است.

موحدی با بیان اینکه 70 درصد زنان باردار به کمر درد مبتلا می‌شوند، تاکید کرد: زنان باردار باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند پرهیز کنند و با گذاشتن بالش در پشت کمر در هنگام نشستن، عضلات کمر را حمایت کنند. برای برداشتن اشیا از زمین نیز به جای خم شدن کامل، سرپا بنشینند.

وی افزایش ترشحات واژن در دوران حاملگی را امری طبیعی دانست و گفت: درمان ترشحات واژن در این دوران فقط در هنگام بروز نشانه‌هایی از جمله سوزش، خارش و ترشحات بدبو انجام می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان، تصریح کرد: سوزش سر دل در دوران بارداری به علت جابه‌جایی معده، فشردگی توسط رحم و شل شدن دریچه تحتانی مری است که درمان آن شامل افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کم کردن حجم غذا و پرهیز از خم شدن و صاف خوابیدن است که در صورت عدم بهبود مصرف آنتی بیوتیک‌ها با توصیه پزشک الزامی است.

موحدی با بیان اینکه در دوران بارداری به علت اثر هورمون‌ها، افزایش زمان عبور موادغذایی، فشار رحم و فشار سر جنین بر روی روده‌ها، یبوست بسیار شایع است، اظهار کرد: درمان یبوست در این دوران اغلب با دریافت مایعات کافی، داشتن تحرک در طی بارداری، استفاده از سبزیجات و میوه‌ها امکان‌پذیر است.

وی در پایان افزود: انواع داروها با تاثیر عمومی بر بدن، قابلیت عبور از جفت را دارند که مصرف یا قطع داروها در این دوران باید با تجویز پزشک صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha