یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 126641

همه ما هدف‌هایی در زندگی‌مان داریم که در برهه‌ای از زمان متوقف و فراموش شده‌اند چون دانش و اطلاعات کافی برای رسیدن به خواسته‌هایمان نداشته‌ایم اما اگر می‌خواهید به همه اهدافی که در ذهن دارید، برسید این تکنیک‌ها برایتان مفید خواهد بود.

چگونه به 80 درصد چیزهایی که می‌خواهید برسید؟

سلامت نیوز: همه ما هدف‌هایی در زندگی‌مان داریم که در برهه‌ای از زمان متوقف و فراموش شده‌اند چون دانش و اطلاعات کافی برای رسیدن به خواسته‌هایمان نداشته‌ایم اما اگر می‌خواهید به همه اهدافی که در ذهن دارید، برسید این تکنیک‌ها برایتان مفید خواهد بود.


هدفتان را جار بزنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت،یکی از راه‌های بسیار موثر برای اینکه به هدف مورد نظرتان برسید به اشتراک گذاشتن آن با افراد نزدیک مثل اعضای خانواده یا دوستان صمیمی‌تان است. وقتی هدفی را انتخاب می‌کنید گویی داخل قایقی نشسته‌اید و مسیری را با همه پیچ و خم‌هایش طی می‌کنید اما اگر در این بین دوستی را سوار قایق کنید، هم طی کردن مسیر برایتان جذاب خواهد بود و هم قوت قلب‌ها و یادآوری‌های دوستانتان برای رسیدن به هدف امید تازه‌ای به شما خواهد داد اما فراموش نکنید فردی که قرار است شنوای خواسته‌ها و اهدافتان باشد، باید فردی مثبت‌اندیش و عاقل باشد تا شما را به بیراهه نکشاند.


هدفتان را تکه‌تکه کنید

اغلب هدفی بزرگ در ذهنمان انتخاب می‌کنیم که از توانایی‌ها و شرایطی که در اختیار داریم بسیار بزرگ‌تر است. در این حالت نمی‌توانیم به خواسته‌مان برسیم و در نتیجه سرخورده می‌شویم و از ادامه مسیر باز می‌مانیم. توصیه ما این است که هدفتان را به هدف‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. برای مثال اگر قصد دارید به مهشد یا کیش سفر کنید و هیچ پولی در بساط ندارید، سعی کنید پس‌انداز داشته باشید و هر ماه مبلغی را برای این هدف کنار بگذارید. برای مثال می‌توانید ابتدا چمدان سفرتان را بخرید یا یک دوربین عکاسی خوب برای ثبت لحظه‌ها تهیه کنید. با این کار انگیزه لازم برای پیگیری خواسته‌تان در شما ایجاد می‌شود و با انرژی هدفتان را دنبال می‌کنید.


ضرب‌الاجل تعیین کنید

در انتخاب هدفتان واقع‌بین باشید و آنچه که از سطح توانایی‌تان بیشتر است، نخواهید، مثلا شما نمی‌توانید در عرض یک ماه سرطان را شکست دهید یا یک‌ شبه چند میلیارد تومان به دست بیاورید. اهداف را متناسب با موقعیت خود انتخاب و مهم‌تر از همه برای آن یک مهلت مشخص کنید تا در یک روز خاص به آن دست یابید. ممکن است در روزی که تعیین کرده‌اید به خواسته‌تان نرسید اما مشخص کردن زمان باعث می‌شود تلاش بیشتری داشته باشید و زمانتان را بیهوده هدر ندهید.


فقط شما اهمیت دارید

مهم‌ترین اصلی که باید آن را رعایت کنید این است که برای خودتان هدفی انتخاب کنید نه برای راضی نگه داشتن اطرافیانتان. وقتی هدف را متناسب با علایقتان انتخاب کنید پشتکار و انگیزه بیشتری برای به دست آوردن آن پیدا خواهید کرد اما اگر می‌خواهید برای رضایت و خوشایند دیگران کاری انجام دهید، بهتر است همین حالا دست نگه دارید چون نتیجه چیزی جز فراموشی و معلق ماندن تلاش‌هایتان نخواهد شد.

www.forbes.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha