عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی کارانه پرستاران در این کمیسیون خبر داد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی کارانه پرستاران در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سپید، عبدالرحمن رستمیان با اشاره به برخی انتقادات نسبت به تفاوت پرداختی در حقوق و کارانه پرستاران در بیمارستانهای مختلف گفت: بر همین اساس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در هفته‌های آینده برنامه‌ای در زمینه بررسی این مسئله در نظر گرفته است.

وی افزود: کمیسیون بهداشت قرار است از مسئولان چند بیمارستان تک تخصصی و چند تخصصی دولتی دعوت ‌کند تا با حضور در مجلس، نحوه پرداخت کارانه‌های خود را تشریح کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس اضافه کرد: البته همانطور که در این سال‌ها بار‌ها با آن رو برو بوده‌ایم، تفاوت دستمزد‌ها تنها مربوط به صنف پرستاران در حوزه سلامت نبوده است و این موضوع در خصوص حقوق پزشکان نیز صدق می‌کند. در حال حاضر کارانه پزشکان در رشته‌های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است از این رو قصد داریم تا با بررسی این موارد تا حد امکان این فاصله‌ها را کمتر کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس جلسه‌هایی که به آن اشاره کردم قرار است کارانه‌های برخی از بیمارستان‌ها بررسی شود تا یک رقم واقعی مشخص شده و فاصله حداقل تا حداکثر، کم شود. به عبارتی ما با این روش به دنبال آن هستیم که در کنار تعرفه گذاری و ارزشگذاری نسبی خدمات که وزارت بهداشت آن را معین و ابلاغ کرده است، در بازه زمانی موجود تا جایی که می‌توانیم به واقعی شدن تعرفه‌ها کمک کنیم.

وی افزود: کتاب تعرفه گذاری خدمات، در راستای واقعی شدن تعرفه خدمات گام بزرگی برداشته است و برای برخی خدماتی که تاکنون به آن اشاره نشده بود و تعرفه‌ای برای آن مطرح نبود، ارزش‌گذاری و تعرفه گذاری کرده است. با تمام این تفاسیر، ما باید بر طبق استانداردهای جهانی کارانه‌ها را مشخص کنیم.

رستمیان ادامه داد: چنانچه می‌دانید خدمتی که نظام پرداخت حقوق قرار است انجام دهد، یک سرویس جهانی محسوب می‌شود از این رو باید کارانه‌ها نیز متناسب با این سرویس جهانی و به صورت علمی و مستند تعیین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha