شاید به نظر نرسد که عنصر «بور» از مفیدترین املاح در جهان است اما این عنصر یک ماده معدنی معجزه‌گر برای استخوان‌های شکننده و کندی ذهن است.

سلامت نیوز: شاید به نظر نرسد که عنصر «بور» از مفیدترین املاح در جهان است اما این عنصر یک ماده معدنی معجزه‌گر برای استخوان‌های شکننده و کندی ذهن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عنصر بور ماده‌ای است که به طور طبیعی در گیاهانی با برگ‌های سبز همچون کلم و اسفناج وجود دارد. این عنصر برای رشد صحیح استخوان‌ها ضرورت دارد و به بدن کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی را به درستی سوخت و ساز کند و همچنین بر سطح استروژن و تستوسترون تاثیر می‌گذارد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که عنصر بور در عملکرد بهتر مغز نقش دارد و ماده مغذی ضروری برای حفظ سلامت بدن انسان به حساب می‌آید. همچنین کمبود عنصر بور در بدن در عملکرد بدن همچون موتور حرکتی، حافظه کوتاه مدت و تمرکز تاثیر می‌گذارد. پزشکان در یک بررسی در رژیم غذایی شرکت کنندگان مکمل‌های حاوی عنصر بور گنجاندند و مشاهده کردند حافظه این افراد بهتر عمل می‌کند و تعامل و همکاری دست و چشم آنان بیشتر است.

بررسی‌ها همچنین حاکی از آن است که عنصر بور در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارد اما لازم است مطالعات بیشتری برای اثبات آن انجام شود.

به گزارش هلث لاین، عنصر بور برای بیشتر افراد بی‌خطر محسوب می‌شود اما میزان بالای آن می‌تواند موجب مسمومیت شود. همچنین تاثیر آن روی سطح هورمون استروژن در زنان نگران کننده است و لازم است پیش از مصرف مکمل‌های حاوی آن با پزشک مشورت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha