یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وجود مدارس کپری در کشور انتقاد کرد، این در حالی است که رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود مدارس کپری را انکار می‌کند.

 سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وجود مدارس کپری در کشور انتقاد کرد، این در حالی است که رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود مدارس کپری را انکار می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، تناقض‌ها در مورد بود و نبود مدارس کپری، سال‌هاست که در سیستم آموزشی کشور دیده می‌شود اما در این بین، دانش آموزان قربانی اصلی این تناقض‌ها و آمارها می‌شوند. به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تنها در این استان 800 مدرسه کپری وجود دارد با این حال مسئولان آموزش و پرورش وجود این مدارس را در کشور رد می‌کنند و معتقدند که اینچنین مدارسی در کشور جمع‌آوری شده‌اند.

مدارس کپری نداریم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مورد اعلام کرد: مدارس کپری در کشور وجود ندارد و تمامی این مدارس جمع‌آوری شده‌اند.

مرتضی رئیسی افزود: تمامی مدارس کپری جمع‌آوری شده و به جای آنها کلاس‌های جدید ساخته و یا کلاس پیش ساخته جایگزین  آنها شده است.

وی اظهار کرد: گزارشی در مورد اینکه مدارس کپری در کشور وجود دارد به ما داده نشده است، زیرا آموزش و پرورش به تمام مدارس کشور اعلام کرده که در صورت وجود چنین مدارسی گزارش آن را اعلام و با آن مقابله کنند.

رئیسی در مورد اینکه مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جایی عنوان کرده است که 800 مدرسه کپری در این استان وجود دارد، عنوان کرد: در مورد این آمار اطلاعاتی ندارم اما وجود چند مدرسه کپری در مقابل 520 هزار کلاس درس در کشور آمار زیادی نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سال گذشته 1200 مدرسه کپری از کشور جمع‌آوری شده است تاکید کرد: در حال حاضر ما در کشور مدارس کپری نداریم و این آمارها صحت ندارد.

مدارس کپری وجود دارد

با وجود اینکه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود مدارس کپری را انکار می‌کند، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد که مدارس کپری وجود دارد و باید به این مدارس بیشتر توجه شود.

قاسم جعفری در گفت‌‌وگو با آنا در این‌باره عنوان کرد: با وجود اینکه وزارت آموزش و پرورش وجود مدارس کپری را انکار می‌کند اما این مدارس در کشور وجود دارد و متاسفانه ما آمار دقیقی از آن نداریم. باید به استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که مدارس کپری دارند توجه ویژه شود نه اینکه آنها را فراموش کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: مرزنشینان بهترین مرزبانان کشور هستند، بنابراین باید به آنها بیشتر توجه شود و با ایجاد بسترهای آموزشی زمینه توسعه و پیشرفت مناطق محروم فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha