مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: عدالت در سلامت برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت امری ضروری است.

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: عدالت در سلامت برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت امری ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید محمدحسین میردهقان گفت: طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداخت از سوی مردم که یکی از اهداف اصلی دولت بود را محقق کرد.

وی افزود: با نگاهی به اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های کلی سلامت متوجه می‌شویم که تاکید تمام این اسناد بر کاهش میزان پرداخت مردم در حوزه سلامت است. قوانین متعدد دیگر نیز بر این امر تاکید دارند. حمایت خاص مسئولان بلند پایه نظام نیز بر اساس این امر است. جدیت و همچنین برنامه محوری دولت نیز نشان از توجه به بخش سلامت دارد.

میردهقان با اشاره به اینکه یکی از انتظارات جامعه پزشکی این بود که حوزه سلامت از حالت یکنواخت خارج شود و اشکالاتش برطرف شود، ادامه داد: نگرش تیمی حاکم بر نظام سلامت نیز مهم است و تمام مسئولان نظام سلامت چه در دولت و چه در نهادهای صنفی نگرش تیمی واحدی برای ارتقای نظام سلامت دارند.

به گفته وی یکی از مولفه‌های گام سوم از طرح تحول نظام سلامت با اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت، تدوین تعرفه‌های سلامت است که جامعه پزشکی مدت‌ها منتظر اجرای آن بود. ضمن اینکه عدالت در سلامت چه برای گیرندگان و چه برای ارائه دهندگان خدمات سلامت امری ضروری است.

میردهقان با بیان اینکه در فاز اول طرح تحول سلامت، عدالت در سلامت اتفاق افتاد، افزود: جامعه پزشکی همیشه از اعتماد خاصی بین مردم برخوردار بود. ما نیز با اجرای کتاب تعرفه سلامت سعی داریم این اعتماد را بیشتر کنیم. ضمن اینکه در نظارت‌ها دقیق و جدی خواهیم بود و شیوه‌نامه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را عملیاتی خواهیم کرد. برای مسئولین بیمارستان‌ها نیز در حوزه نظارت بر اجرای کتاب وظایف خاصی تعریف شده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی در ادامه گفت: در حال حاضر با اجرای این کتاب چند اتفاق خواهد افتاد. به طوری که در مراکز دولتی و خصوصی یک سقف تعرفه وجود دارد و مازاد بر آن نباید وجهی دریافت شود. در سایت‌های مرتبط با دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی این اطلاعات ارائه می‌شود. ضمنا هر گونه ارتباط مالی بین گیرنده و دهنده خدمت غیرقانونی است و در صورت بروز این اتفاق مردم می‌توانند با سامانه تلفنی 1690 تماس گیرند و یا به سایت اینترنتی www.1690.ir مراجعه کنند.

میردهقان تاکید کرد: مردم باید مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد و بلافاصله کد رهگیری دریافت خواهند کرد تا برای آنها مشخص شود پروسه شکایت آنها در چه مرحله‌ای است. بعد از تایید تخلف برای متخلفان رای صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha