کنگره ملی سالمندی و سلامت اسفند ماه در شیراز برگزار می‌شود.

سلامت نیوز: کنگره ملی سالمندی و سلامت اسفند ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر نظری‌نیا، دبیر علمی کنگره کشوری سالمندی و سلامت گفت: این کنگره از سیزدهم تا پانزدهم اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: مساله سالمندی جمعیت پدیده‌ای است که طی سالیان اخیر به دلایل مهمی از جمله کاهش میزان مرگ و میر ناشی از پیشرفت‌های علوم پزشکی و بهداشت و ترویج آموزش و پرورش و در نتیجه افزایش امید به زندگی و طول عمر در سطح جهان مطرح شده است، چرا که تحولات قابل ملاحظه‌ای در تمام جنبه‌های زندگی جوامع بشری به وجود می‌آورد.

وی اظهار کرد: مقابله با چالش‌های فرا روی این پدیده و اتخاذ سیاست‌های مناسب در راستای ارتقا سلامت جسمی، روحی، اجتماعی سالمندان از اهمیت والایی برخوردار بوده و در دستور کار جوامع بین‌المللی قرار گرفته است.

نظری‌نیا برگزاری کنگره‌های علمی پژوهشی در زمینه سالمندی را فرصتی دانست که با حضور صاحب نظران، متخصصان و علاقه‌مندان و ارائه تجربیات و ثمره مطالعات و تحقیقات آنان در مباحث و موضوعات سالمندی، زمینه‌های علمی برای حصول پیشرفت و بهبود وضعیت سلامت سالمندان مهیا شود.

وی گفت: کنگره ملی سالمندی و سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری مرکز تحقیقات سالمندی و حوزه معاونت بهداشتی برگزار خواهد شد. محورهای کنگره علمی نیز خودمراقبتی، تغذیه، فعالیت بدنی، مراقبت‌های پرستاری، سلامت زنان، بیماری‌ها، سلامت روان، توانبخشی، دهان و دندان، دارو درمانی، گذار جمعیتی و اپیدمیولوژی، سوانح و حوادث، آموزش سلامت و جراحی زیبایی اعلام کرد.

دبیرعلمی کنگره کشوری سالمندی و سلامت مهلت ارسال مقاله به این کنگره را دهم آذرماه اعلام و اضافه کرد: تمام اساتید، محققان، دانشجویان، مدیران و کارشناسان برای ارسال مقالات خود می‌توانند به نشانی اینترنتی elderly.sums.ac.ir مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha