یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷

وقتی دخترک قایقران پارویش را به تالاب انزلی انداخت، هرگز تصور نمی‌کرد قربانی آب‌های مردابی شود که سال‌ها در آن تمرین قایقرانی کرده بود.

 سلامت نیوز: وقتی دخترک قایقران پارویش را به تالاب انزلی انداخت، هرگز تصور نمی‌کرد قربانی آب‌های مردابی شود که سال‌ها در آن تمرین قایقرانی کرده بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند،دختر ٢١ساله عضو تیم قایقرانی در مرداب انزلی غرق شد. شادی سرخیل دختر عضو تیم قایقرانی بندر انزلی که برای تمرین به مرداب انزلی رفته بود به دلیل واژگونی قایق غرق شد.
ساعت ٩ صبح روز شنبه ١٧ آبان‌ماه، شادی سرخیل به همراه ۱۲ نفر و در پیست قایقرانی تالاب انزلی درحال تمرین بود. پاروهایشان را به آب زده بودند و درحال قایقرانی در مرداب بودند که ناگهان ورق برگشت. قایق دختر جوان که عضوی از گروه قایقرانی بود در چشم برهم‌زدنی واژگون شد. شادی به زیر آب رفت. ثانیه‌های دلهره‌آور آغاز شد و قایقرانانی که شاهد این حادثه تلخ بودند بلافاصله از نیروهای دریابانی درخواست کمک کردند.
با دریافت این خبر بلافاصله نیروهای دریایی و هلال‌احمر بندرانزلی با شناورهای پرسرعت راهی مرداب مرگ شدند. غواصان نیروی دریایی به امید نجات دخترک قایقران به اعماق مرداب رفتند. آب سرد و سرعت جریان آب مرداب عملیات سختی را پیش روی غواصان قرار داده بود. جست‌وجو در اعماق آب ادامه داشت تا این‌که شاهدان ماجرا از بازگشت شادی ٢١ساله ناامید شدند. گذشت زمان نشان می‌داد شادی در مرداب غرق شده و به احتمال زیاد جسدش در زیر آب‌های مرداب حبس شده است. ٢٥ غواص به زیر آب رفتند و در میان گیاهان شناور تلاش خود را برای پیدا کردن جسد دخترک ادامه دادند. اما تا لحظه تنظیم این خبر غواصان همچنان در مرداب بندر انزلی درحال جست‌وجو بودند. اکبر صبربخش رئیس جمعیت هلال‌احمر انزلی در رابطه با عملیات جست‌وجوی غواصان برای پیدا کردن جسد دختر قایقران به «شهروند» گفت: «تا این لحظه هنوز موفق به پیدا کردن جسد این قایقران نشدیم. همه نیروهای امدادی با تمام امکانات در جست‌وجوی جسد دختر جوان هستند. شادی سرخیل به همراه ۱۲ نفر در پیست قایقرانی تالاب انزلی درحال تمرین بود که به دلایل نامعلوم قایق او واژگون شد و قبل از این‌که قایق به زیر آب برود جسدش به اعماق آب رفت. بلافاصله پس از واژگونی قایق، تیم‌های هلال احمر، نیروی دریایی و دریابانی انزلی عملیات جست‌وجوی جسد را آغاز کردند. شاید یکی از دلایل بروز این حادثه، سرمای هوا یا گرم بودن بدن این قایقران جوان بوده زیرا او یک ورزشکار حرفه‌ای بود که برای حضور در مسابقات کشوری سه‌شنبه آینده در تمرین به سر می‌برد. جست‌وجو تا پیدا شدن جسد شادی سرخیل ادامه دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha