بر اساس بررسی که در چین صورت گرفته است، اطلاعات مردم این کشور در خصوص بیماری ایدز به قدری پایین است که در صورت ادامه این روند، تعداد مبتلایان چینی به ایدز به زودی تا 10 برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه24، براساس آماری که امروز در این کشور منتشر شد، میزان دانش و آگاهی مردم چین در خصوص نحوه انتقال ویروس ایدز و بیماری اچ آی وی همچنان در سطح پایینی قرار دارد؛ این وضعیت حتی در شهرهای بزرگی چون"شانگهای" نیز به چشم می خورد.
در این بررسی که توسط دانشگاه "رنمین" پکن و با حمایت UNAIDS صورت گرفت، بیش از 6 هزار نفر از مردم در 6 شهر چین مورد پرسش قرار گرفتند. یکی از نکات قابل توجهی که در بررسی صورت گرفته مشخص شد این است که، در این کشور مبتلایان به این بیماری با بدنامی زیادی به زندگی خود ادامه می دهند.
این گزارش می افزاید: کمتر از یک پنجم پرسش شوندگان اعلام کردند که در امور جنسی از وسایل پیشگیری استفاده می کنند تا بدین وسیله احتمال ابتلا به بیماری ایدز را کاهش دهند.
63 درصد پرسش شوندگان نیز معتقدند که از طریق رفتن به آرایشگاه برای اصلاح سر و صورت، انسان مبتلا به این بیماری نمی شود.
از نکات جالبی که این تحقیق نشان داد این است که بیش از 43 درصد از پرسش شوندگان معتقدند که ویروس ایدز از طریق نیش پشه هم منتقل می شود.
در این میان 41 درصد از پرسش شوندگان نیز گفته اند: حاضر نیستند با کسی که مبتلا به این بیماری است در یک جا کار کنند.
براساس آنچه UNAIDS می گوید؛ کشور چین بیش از 700 هزار حامل اچ آی وی/ایدز دارد که احتمال می رود بیش از 50 هزار نفر از آن ها تنها در سال 2007 مبتلا شده باشند.
گروه های مبارزه کننده با این بیماری معتقدند: در صورتی که مبتلایان به این بیماری در چین، با معرفی خود برای درمان و پیشگیری اقدام نکنند، این میزان می تواند خیلی زود تا 10 برابر میزان فعلی نیز افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha