قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس شناسه سال ۱۳۹۰ ، ۲.۸ درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این آمار نشان دهنده آن است که اعتیاد در زنان نسبت به سال ۹۰ دو برابر افزایش یافته است.

سال ۹۳ سال افزایش دو برابری اعتیاد زنان در کشور

سلامت نیوز: قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس شناسه سال ۱۳۹۰ ، ۲.۸ درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این آمار نشان دهنده آن است که اعتیاد در زنان نسبت به سال ۹۰ دو برابر افزایش یافته است.

علیرضا جزینی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اعلام این خبر افزود: وضعیت اعتیاد در زنان متاسفانه رو به افزایش است و این نشان می‌دهد، زنان نیز مانند مردان تمایل به مصرف مواد مخدر دارند.

وی در مورد مصرف قرص‌های لاغری که اخیرا در بین زنان شایع شده گفت: متاسفانه زنان برای لاغری به سمت مصرف قرص‌هایی می‌روند که اعتیاد روانی برای آنها ایجاد می‌کند و باعث می شود کم‌کم به مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، درباره وضعیت کارتن خواب‌های کشور گفت: جمع آوری معتادان کارتن خواب بر اساس ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود که از سال 90 آغاز شده است.

جزینی گفت: از سال 90 تاکنون 30 هزار نفر کارتن خواب در کشور دستگیر شده و به نهادهای بازپروری اعزام شده‌اند و ستاد مبارزه با مواد مخدر همیشه در این‌باره پیشرو خواهد بود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، شهر تهران را دارای بالاترین میزان کارتن خواب در بین شهرها دانست و گفت: از سال 90 تاکنون 15 هزار نفر کارتن خواب در شهر تهران جمع آوری شده‌اند که زنان تعداد کمی از این آمار را به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha