دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 126777

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از کمبود نیروی انسانی در برخی مراکز درمانی کشور گفت: حوزه سلامت به بیش از 3 هزار پزشک عمومی نیاز دارد.

 سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از کمبود نیروی انسانی در برخی مراکز درمانی کشور گفت: حوزه سلامت به بیش از 3 هزار پزشک عمومی نیاز دارد.
عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه مراکز بهداشتی با کمبود 30 هزار نیرو موجه هستند که بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز این مراکز تاکنون تامین شده است، اظهار داشت: نظام سلامت به استخدام بیش از 3 هزار پزشک عمومی نیاز دارد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با تأکید مجدد بر اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: رفع مشکل کمبود نیروی انسانی و جذب نیرو نیاز به تخصیص اعتبارات کافی دارد چرا که معتقدیم نبود اعتبار و کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی روند درمان را با کندی مواجه می کند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی، تقویت پزشکان متخصص و جذب آن ها در مناطق محروم باید جزو اولویت های وزارت بهداشت باشد، تصریح کرد: بیمارستان های دولتی باید تقویت شوند زیرا این مراکز علاوه بر کمبود اعتبار و نیروی انسانی با مشکلاتی از قبیل تجهیزات پزشکی از کار افتاده مواجه هستند به گونه‌ ای که برای جایگزینی دستگاهی خراب و از کار افتاده، باید ماه‌ ها صبر کرد تا نمونه دیگر آن وارد کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha