رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر تنها به اعتبار دولت اکتفا کنیم نمی‌توانیم کاری خوب و شایسته مردم ارائه دهیم، بنابراین باید راه را برای بخش خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد باز کنیم.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر تنها به اعتبار دولت اکتفا کنیم نمی‌توانیم کاری خوب و شایسته مردم ارائه دهیم، بنابراین باید راه را برای بخش خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد باز کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌اصغر پیوندی در مراسم افتتاح کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی شبکیه، زجاجیه و اتاق عمل سرپایی چشم در بیمارستان طرفه گفت: با توجه به رشد دیابت در کشور، لزوم افتتاح کلینیک‌های چشم‌پزشکی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: سه گام مهم در طرح تحول نظام سلامت برداشته شده که بی‌نظیر است، در حالی که سه دوره از وزارت‌های قبلی خواستند که کاری کنند، اما به دلایل مختلف نتوانستند.

وی ادامه داد: اما این بار همت و تلاش هیأت دولت این طرح را به ثمر رسانید و ما دانشگاهیان در گام‌های اول و دوم و در گام تعرفه ضمن صیانت از جامعه پزشکی و حمایت از مردم در این جهت حرکت و کمک خواهیم کرد.

پیوندی با اشاره به چالش‌های نظام سلامت گفت: اگر تنها به اعتبارات و کمک دولت اکتفا کنیم، کاری که مناسب و شایسته مردم باشد را نمی‌توانیم انجام دهیم و لازم است بخش خیریه، سازمان‌های مردمی و مردم بیایند و باید راه را برایشان باز کنیم.

وی گفت: در بیمارستان طرفه مشکلات عدیده‌ای وجود که اگر وزیر بهداشت صلاح بداند طرح محب در بخش جنوبی این بیمارستان ایجاد شود چرا که بیمارستان طرفه قدمت 70 ساله دارد و با ترمیم و بازسازی موقت، مشکل آن حل نمی‌شود، بنابراین لازم است بیمارستان جدیدی با استانداردها و روش‌های جدید راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha