دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 126787

نحوه نگهداری مواد غذایی در یخچال و مایکرویو و فریزر در بسیاری از موارد غیراصولی و غیرعلمی است. تقریباً هر چیزی را می‌توانید منجمد کنید اما برخی مواد غذایی پس از خارج شدن از حالت انجماد دیگر قابل مصرف نیستند و تنها ضایعات غذایی را شکل می‌دهند.

مواد غذایی را چطور در یخچال نگهداری کنیم؟

سلامت نیوز: نحوه نگهداری مواد غذایی در یخچال و مایکرویو و فریزر در بسیاری از موارد غیراصولی و غیرعلمی است. تقریباً هر چیزی را می‌توانید منجمد کنید اما برخی مواد غذایی پس از خارج شدن از حالت انجماد دیگر قابل مصرف نیستند و تنها ضایعات غذایی را شکل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، این روزها که مد شده افراد همه چیز را در فریزر قرار می‌دهند اشتباهات عمیق تری صورت می‌گیرد. باید و نبایدهای فریزری کردن برخی مواد غذایی در زیر اشاره
می‌شود.

سالاد
سبزیجات پس از منجمد شدن پژمرده شده و بافتشان نرم می‌شود و طعم اصلی خود را از دست می‌دهند. به جای منجمد کردن، سبزیجات را شسته و به صورت خشک در یک حوله کاغذی پیچیده و داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

  شیر
شیر منجمد پس از آب شدن بافتی توده‌ای پیدا می‌کند. بهتر است از شیر منجمد شده در آشپزی استفاده شود.

سرخ کردنی ها
غذای سرخ شده خوشمزه پس از انجماد بافتی نرم، مرطوب و خمیر می‌یابد. مصرف مرغ سوخاری و... منجمد آن طعم جادویی و لذت بخش را ندارد.

  تخم مرغ
هنگامی که مایعات منجمد می‌شوند حجم شان افزایش پیدا می‌کند. تخم مرغ خام نیز از این مسأله مستثنی نیست. حجم مایع درون تخم مرغ پس از منجمد شدن افزایش یافته و پوسته آن را ترک می‌دهد که نه تنها موجب بدبویی فریزر می‌شود بلکه با تغییر طعم قابل استفاده نیست.

میوه خام
میوه‌ها با توجه به میزان آب بالایی که دارند حالت ترد و شکننده خود را پس از انجماد از دست می‌دهند.

  خامه
خامه پس از منجمد شدن حالتی تکه تکه می‌یابد. از خامه ترش یخ زده درپخت و پز می‌توان
استفاده کرد.

  ماست
قرار دادن ماست در فریزر موجب تغییر بافت آن می‌شود. نتیجه قرار دادن ماست در فریزر و منجمد شدن آن چیزی است که تمایلی به خوردن آن نخواهید داشت زیرا مانند خامه ترش حالتی تکه تکه پیدا می‌کند.

  سیب زمینی
سیب زمینی آب بالایی دارد و زمانی که سیب زمینی‌های خام را در فریزر قرار می‌دهید پس از یخ زدایی با سیب زمینی شل و آبدار مواجه خواهید شد. سیب زمینی را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد و اگر قصد نگهداری آن را در فریزر دارید پیش از منجمد کردن سیب زمینی را بپزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha