قربانیان اسیدپاشی همچنان زیر تیغ جراحی‌اند، آنها هنوز هم با صورت و دست‌های باندپیچی شده وارد اتاق عمل می‌شوند و با همان شرایط هم بیرون می‌آیند.

سلامت نیوز: قربانیان اسیدپاشی همچنان زیر تیغ جراحی‌اند، آنها هنوز هم با صورت و دست‌های باندپیچی شده وارد اتاق عمل می‌شوند و با همان شرایط هم بیرون می‌آیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، از میان چهار دختر جوان، اما وضع سهیلا جورکش به خاطر سوختگی شدید، بحرانی‌تر است، بینایی یکی از چشمانش را از دست داده و آن یکی هم هنوز تکلیفش مشخص نیست. ٢هفته پیش هم اولین عمل پیوند پوست رویش انجام شد. او حالا در بیمارستان چمران بستری است.

محمد حاجی‌یوسفی، جراح سوختگی ترمیمی که پزشک معالج «سهیلا»ست، آخرین وضع درمانش را تشریح می‌کندو می‌گوید: «عمل پیوند پوست روی دست‌ها، ساعد، بازو، شانه‌ها، ران و پشت گردن این بیمار انجام شد، در بیمارستان مطهری هم، عمل پیوند پوست روی صورت و پلک سمت چپش صورت گرفت.» این جراح ادامه می‌دهد: «عمل پیوند پوست در دو مرحله انجام شده، در ابتدا با انجام عمل پیوند پوست، زخم‌های هر دو دست، ران و بازوها را پوشاندیم.» به گفته او، این بیمار تا ١٠روز دیگر از بیمارستان چمران مرخص می‌شود اما روند ترمیم زخم‌هایش، حدود ٢‌سال زمان می‌برد. دیروز هم یکی از اعضای هیأت‌مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی هم گفته بود که قربانیان اسیدپاشی حداقل به ٦٠عمل جراحی نیاز دارند.

عبدالجلیل کلانترهرمزی تأکید کرده بود که روند درمان این افراد طولانی است و ممکن است تا ١٠‌سال نیز طول بکشد. حالا در کنار همه این خبرها، رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی شفا خرم‌آباد که از وضع این قربانیان، متأثر شده، وعده داده هر چهار نفر را استخدام کند. روح‌الله فکوری، شنبه‌شب به خبرنگاران گفته که آمادگی استخدام هر چهار نفر قربانی اسیدپاشی اصفهان را دارد، با این توضیح که: «فضای کاری بیمارستان معمولا فضایی است که باعث می‌شود، فرد مشکلات و مصائب دیگران را نیز لمس کند. با اشتغال در بیمارستان به‌ هر حال آنها بیماران مختلف را خواهند دید و این امر باعث می‌شود، مشغله کاری پیدا کنند و با این سرگرمی از دنیای وحشتناک تنهایی و ناامیدی خارج شوند.» او از خانواده‌های قربانیان اسیدپاشی تقاضا کرده با شماره تلفن‌های بیمارستان تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha