در شش ماهه اول امسال تعداد 617 هزار و 440 نفر از حجاج بیت الله الحرام و زائرین عتبات عالیات توسط معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمرعلیه بیماری مننژیت واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا از معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعمیت هلال احمر، دکتر حسن صفاریه، معاون بهداشت اداره کل بهداشت و درمان این معاونت با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال 1381 تا پایان سال 1386 تعداد سه میلیون و 573 هزار و 560 نفر از حجاج بیت الحرام و زائرین عتبات عالیات توسط جمعیت هلال احمر علیه بیماری مننژیت واکسینه شدند.
وی درخصوص ضرورت واکسیناسیون حجاج علیه بیماری مننژیت گفت: بیماری مننژیت از جمله بیماری های عفونی است که در آن پرده‌های مغزی در اثر عوامل مختلف میکروبی دچار التهاب می‌شوند و این عارضه در سطح جهان مرگ و میر بالایی را سبب شده است.
صفاریه توضیح داد: این بیماری در مناطق اپیدمیک و یا آندمیک با درجه بالا در کشورهای عربستان سعودی، نپال، دهلی نو و کمربند مننژیت در آفریقا از اتیوپی در شرق تا سنگال در غرب شایع است.
وی با اشاره به اینکه این بیماری بالقوه کشنده می‌باشد، تصریح کرد: مننژیت از طریق ترشحات دهان قابلیت انتقال به انسان‌ها را دارد، لذا ضروری است تا قبل از مراسم حج واکسیناسیون صورت بگیرد.
به گفته صفاریه این واکسن چهار ظرفیتی بوده و به صورت زیر جلدی و در ناحیه عضله دلتوئید بازو تزریق می‌شود و فرد را به مدت دو سال علیه این بیماری ایمن می‌سازد.
این واکسن باید 10 روز قبل از اعزام زائر تزریق شود.
لازم به ذکر است که واکسیناسیون مننژیت توسط کشورعربستان برای زائرینی که وارد آن کشور می‌شوند الزامی است.
صفاریه در خصوص تعداد مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در کشور اعلام کرد: مراکز واکسیناسیون در سطح تهران 17 مرکز و درسطح کشور 180 مرکز می‌باشد که به طور فعال مشغول ارائه خدمات به حجاج بیت الله الحرام و زائرین عتبات عالیه هستند.
براساس این گزارش؛ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک نهاد موفق و برجسته بین المللی در زمینه خدمات امدادی بهداشتی و درمانی است. همچنین با توجه به توانمندی ها و گستردگی حضور جمعیت هلال احمر در تمام استان ها و شهرستان ها واکسیناسیون مننژیت از سال 1381 به عهده این جمعیت گذاشته شده است.
حجاج بیت الله الحرام و زائران عتبات عالیات برای اطلاع از نشانی مراکز واکسیناسیون در استان ها با شماره تلفن جمعیت هلال احمر استان یا شهرستان خود تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha