مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بار مالی ناشی از افزایش تعرفه پزشکی در سازمان بیمه سلامت پیش‌بینی شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

محسنی بندپی: مشکلی با افزایش تعرفه پزشکان نداریم

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بار مالی ناشی از افزایش تعرفه پزشکی در سازمان بیمه سلامت پیش‌بینی شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در راستای تصمیم دولت مبنی بر بیمه شدن آحاد جامعه که تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نبوده و نیز فاقد مسکن، کار و شغل مناسب هستند، سامانه امید تعریف و هفت میلیون و 600 هزار نفر از سراسر کشور تاکنون در این سامانه ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: از مجموع افراد ثبت‌نام شده در سامانه امید، شش میلیون و 400 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت کرده‌اند.

محسنی‌بندپی تعداد ثبت‌نام‌شدگان بیمه سلامت در خراسان رضوی را 856 هزار و 234 نفر اعلام و اضافه کرد: 576 هزار نفر از این تعداد مربوط به کلان‌شهر مشهد بوده و از این نظر مشهد پس از شهر تهران بیشترین تعداد ثبت‌نام شدگان بیمه سلامت را در کشور به خود اختصاص داده است.

98 درصد جمعیت کشور صاحب دفترچه بیمه‌ درمان هستند

وی با بیان اینکه 639 هزار نفر در سطح استان خراسان رضوی دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 98 درصد جمعیت کشور صاحب دفترچه بیمه‌های مختلف بوده و تنها 1.5 تا 2 درصد فاقد بیمه هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اساس کار سازمان بیمه سلامت در کشور را دارا بودن تمام ایرانیان از دفترچه بیمه دانست و گفت: آئین‌نامه اجرایی پوشش بیمه همگانی در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است.

به دنبال نهادینه کردن بیمه اجباری و همگانی در کشور هستیم

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح بیمه سلامت در کشور طبق پیش‌بینی‌ها حدود 7 تا 10 درصد مردم کشور فاقد دفترچه بیمه بوده‌اند، تصریح کرد: ما به دنبال نهادینه کردن بیمه همگانی و اجباری در کشور هستیم.

افراد فاقد دفترچه و تمکن مالی بدون پرداختن حق بیمه می‌شوند

محسنی بندپی یادآور شد: در اجرای طرح بیمه سلامت حدود 800 سکونتگاه غیر رسمی در کشور بررسی شد که حدود 35 درصد از افراد ساکن در آنها فاقد دفترچه بیمه و تمکن مالی بوده‌اند و تلاش این است که افراد فاقد دفترچه و تمکن مالی بدون پرداختن حق بیمه، بیمه شوند که این روند در آینده ادامه خواهد داشت.

70 درصد بیمارستانهای خصوصی شهرستانها با بیمه سلامت قرارداد دارند

وی اظهار کرد: با تمام مراکزی که تعرفه‌های بیمه سلامت را می‌پذیرند، وارد عقد قرارداد می‌شویم و این شامل تمامی بیمارستان‌های خصوصی، بیمارستان‌های دانشگاهی و تامین اجتماعی می‌شود که در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های دولتی و 70 درصد بیمارستان‌های خصوصی شهرستان‌ها و 43 هزار نفر پزشک در کل کشور با بیمه سلامت قرارداد دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: خدمات موجود در بسته خدمتی دفترچه‌های بیمه در صندوق بیمه روستایی، همگانی و کارکنان دولت تفاوتی ندارد اما برای تشویق خانواده‌های روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر استثنائاتی قایل شدیم که می‌توان به پرداخت زیر پنج درصد مبالغ بیمه در بیمارستانها اشاره کرد.

میزان پوسیدگی دندان و عوارض ناشی از آن در کشور بسیار بالاست

وی با اشاره به هزینه‌های بالای دندانپزشکی برای مردم، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم توجه کافی شورای عالی بیمه،‌ سازمان‌های بیمه‌گر و یا عدم پیشنهاد مدیریت بهداشت دهان و درمان وزارت بهداشت به بحث بیمه در دندانپزشکی پرداخته نشده و شرایطی فراهم شد که دندانپزشکی در بسته تعهدات بیمه پایه، ورود پیدا نکرد.

محسنی بندپی ادامه داد: ایران از جمله کشورهایی است که میزان پوسیدگی دندان و عوارض ناشی از آن در این کشور بسیار بالاست، بیمه سلامت در یک بررسی کارشناسی پنج خدمت آموزشی و پیشگیری را در موضوع دندانپزشکی به بسته بیمه پایه خود اضافه کرد؛ این خدمات برای افراد زیر 14 سال بوده و با این اقدامات می‌توانیم به سلامت دهان و دندان جامعه هدف کمک کنیم.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در بحث ویزیت و پاراکلینیک در بیمه سلامت گفت: هدف‌گذاری ما بر این اساس است که در این دو بخش اقداماتی صورت گرفته تا کاهش هزینه از جیب مردم و رساندن آن به 30 درصد را شاهد باشیم.

لزوم تجمیع اطلاعات تمامی سازمان‌های بیمه‌گر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه به بحث تجمیع بیمه‌ها پرداخته شده است که برای روان‌تر شدن این‌کار باید نسبت به تجمیع اطلاعات تمام سازمان‌های بیمه‌گر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کرد تا با این کار بدانیم هر کدام از صندوق‌های بیمه چه تعداد از 77 میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی به رسیدگی یکسان به اسناد پزشکی و بازنگری و پیشنهاد بسته خدمتی بیمه پایه به عنوان دیگر پیش‌نیازهای اقدامات برای تجمیع صندوق‌های بیمه در کشور اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha