مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح تحول نظام سلامت ستون فقرات نظام سلامت، پزشکان و جامعه پزشکی است و با حفظ کرامت و شئون جامعه پزشکی به پیش می‌رود.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح تحول نظام سلامت ستون فقرات نظام سلامت، پزشکان و جامعه پزشکی است و با حفظ کرامت و شئون جامعه پزشکی به پیش می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید تقی نوربخش گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت گام‌های بزرگی را در رابطه با وعده دولت تدبیر و امید در جهت افزایش اعتبار دفترچه‌های بیمه و کاهش پرداخت‌ها از سوی بیماران برداشته است.

به گفته وی سازمان تامین اجتماعی نیز در این میان در رابطه با موفقیت این راهبرد‌ها، در بودجه سال ۹۳، با تخصیص حدود ۳ هزار میلیارد تومان گام بلندی برداشته و نتیجه این بوده که میزان پرداختی از سوی مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش دولتی و دانشگاهی به زیر ۶ درصد برسد.

رییس سازمان تامین اجتماعی همچنین افزود: طرح تحول نظام سلامت ستون فقرات نظام سلامت پزشکان و جامعه پزشکی است و با حفظ کرامت و شئون جامعه پزشکی به پیش می‌رود.

به گفته نوربخش، این دولت فرصت‌هایی را خلق کرده که می‌توان گفت در دوره‌های بعد از انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است. فرصت اول ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری است که پاسخی کار‌شناسانه به تمام مطالبات جامعه پزشکی، مردم، و دست اندرکاران اجرایی نظام سلامت محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این سیاست‌ها به دقت ضمن تبیین ابعاد نظام سلامت، به ابهامات و چالش‌هایی که در تامین منابع سلامت بود، پاسخ داد، خاطرنشان کرد: فرصت دوم نوع نگاه دولت یازدهم به حوزه سلامت بود. به طوری که برای این دولت دغدغه سلامت چه در تزریق منابع و چه از حیث ساختاری در اولویت قرار داشت.

نوربخش با بیان اینکه شکی نیست که رفاه اجتماعی و سلامت الویت اول دولت است، ادامه داد: دولت در عمل نیز این نکته را ثابت کرد. به طوری که تخصیص منابع به حوزه سلامت، به عنوان سرمایه گذاری بر روی شهروندان و جوانان به عنوان ثروت‌های آینده کشور تلقی شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن بیان اینکه با این روند بین ارکان مختلف سلامت نیز هماهنگی و همدلی ایجاد شد، اضافه کرد: اقدام اخیر وزارت بهداشت مبنی بر واقعی کردن قیمت خدمات پزشکی و کار‌شناسی ارزش نسبی این خدمات اتفاق بسیار خوبی است که باعث ایجاد هماهنگی بین وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha