سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 126896

کارشناس ارشد پرستاری و سوپروایزر آموزشی بیمارستان افضلی پور کرمان گفت: برقراری تماس پوست مادر با پوست فرزند، 74 درصد هورمونهای استرس را کم می‌کند و از بروز بیوگلاسمی در نوزاد جلوگیری می‌کند.

سلامت نیوز: کارشناس ارشد پرستاری و سوپروایزر آموزشی بیمارستان افضلی پور کرمان گفت: برقراری تماس پوست مادر با پوست فرزند، 74 درصد هورمونهای استرس را کم می‌کند و از بروز بیوگلاسمی در نوزاد جلوگیری می‌کند.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فروغ ریانی در کنفرانس برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد در خصوص دستورالعمل کشوری و جنبه‌های عملی نحوه برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد گفت: برقراری تماس پوست با پوست 74 درصد هورمونهای استرس را کم می‌کند و از بروز بیوگلاسمی در نوزاد جلوگیری می‌کند.

 

وی ادامه داد: با این عمل درجه حرارت بدن مادر و نوزاد و ضربان قلب نوزاد تنظیم می شود و جریان خون بهتر برقرار می‌شود و تکامل عصبی وی بهتر صورت می‌گیرد.

 

ریانی در خصوص مزایای این روش برای مادران، گفت: برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد جریان شیر مادر را بیشتر می کند و باعث افزایش هورمون آکسوتوکسین یا هورمون عشق و علاقه شده و مادر کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شود.

 

 در این کنفرانس مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص اهمیت برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد و شروع تغذیه با شیر مادر در ساعت اول زندگی گفت: مادران باید برای تغذیه کامل و انحصاری شش ماهه شیرخوار با شیر خود بلافاصله پس از زایمان تماس پوستی با نوزاد خود داشته و شیر دهی را طی ساعت اول تولد آغاز کرده باشد.

 

دکتر منصوره صافی زاده افزود: اهمیت برقراری ارتباط عاطفی مادر و نوزاد به گونه ای است که به محض تولد، نوزاد را روی شکم مادر قرار می دهند تا ارتباط عاطفی دو طرفه‌ای بین آنها شکل بگیرد.

 

وی ادامه داد: انجام این عمل حساسیت ویژه‌ای برای حفظ بقا و سلامت شیرخوار، موفقیت شیردهی و افزایش احتمال تداوم شیرمادر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha