بیل گیتس بنیانگذار شركت مایكروسافت كمكی 169 میلیون دلاری برای كمك به گسترش تحقیقات درباره واكسن مالاریا بزرگترین بیماری كشنده در آفریقا را اهدا كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز از مقر سازمان ملل، گیتس اعلام كرد كه این پول به برنامه واكسن مالاریای سازمان ملل و برای حمایت از نسل بعدی تحقیقات در مورد واكسن مالاریا اهدا شده است.
این خیر در حاشیه اجلاس ویژه فقر كه توسط "بان كی مون" دبیر كل سازمان ملل راه‌اندازی شده بود اعلام شد.
"گیتس" كه در ماه ژوئن گذشته برای تمركز بیش‌تر بر فعالیت‌های بشردوستانه از شركت مایكروسافت كناره‌گیری كرد، گفت:"من امید زیادی دارم كه واكسن مالاریا كه هم اكنون در مراحل پیشرفته ازمایش خود قرار دارد مؤثر واقع شود اما این تنها نخستین گام خواهد بود. هم اكنون زمان ایجاد نسل جدیدی از این واكسن است كه كارآیی بیش‌تری داشته باشند و روزی برای ریشه كنی مالاریا به ما كمك كنند."
كارشناسان معتقدند كه ابداع یك واكسن می‌تواند بهترین راه برای مبارزه با این بیماری باشد اما این كار تا‌كنون غیر‌ممكن نشان داده است. چرخه متفاوت و پیچیده میكروب بیماری در داخل بدن پشه و بدن انسان باعث می‌شود كه در تمام حالات سیستم ایمنی بدن را از كار بیندازد.
سازمان‌های بین المللی اعلام كرده‌اند كه برای جلوگیری از مرگ انسان‌ها در اثر مالاریا باید سالانه 5 میلیارد دلار هزینه شود كه تقریباً 5 برابر میزان كنونی است.
كشورهای جمهوری دموكراتیك كنگو و نیجریه 30 و 40 درصد مرگ‌ و میرهای ناشی از مالاریا در جهان را دارا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha