سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 126906

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اقدامات انجام شده جهت حضور کارشناسان تغذیه در مراکز بهداشتی – درمانی در قالب طرح تحول بهداشت را توضیح داد.

سلامت نیوز: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اقدامات انجام شده جهت حضور کارشناسان تغذیه در مراکز بهداشتی – درمانی در قالب طرح تحول بهداشت را توضیح داد.

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به نقش مهم تغذیه در بروز و همچنین پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیری نظیر دیابت، قلبی – عروقی، اضافه وزن، چاقی، چربی خون بالا و ... بی‌تردید یکی از موضوعات بسیار مهم در جهت تامین سلامت مردم، کنترل ریسک فاکتورهای تغذیه‌ای است.

وی بیماری‌های قلبی – عروقی را مهم‌ترین علت مرگ در کشور خواند و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل این بیماری‌ها نحوه تغذیه است. بنابراین جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها و مدیریت صحیح آنها به وجود کارشناس تغذیه نیاز است تا به امر مشاوره تغذیه، آموزش مردم و رژیم درمانی بپرازد.

عبداللهی ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت و در بخش بهداشت حضور کارشناسان تغذیه در مراکز بهداشتی – درمانی را پیش بینی کرده‌ایم. به این ترتیب به ازای هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت یک کارشناس تغذیه در مراکز بهداشتی - درمانی حضور خواهند داشت و خدمات آموزش و مشاوره تغذیه توسط آنها به مردم ارایه می‌شود.

وی افزود: حضور کارشناسان تغذیه در مراکز بهداشتی - درمانی از دیدگاه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و همچنین جهت کنترل بیماری‌هایی که با آن‌ها دست به گریبانیم و علت مهم آن‌ها نیز نحوه تغذیه است، اهمیت دارد.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: در طرح تحول نظام سلامت با نگاه به اینکه تغذیه یک عامل بسیار مهم در حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های غیرواگیر است که شیوع آن نیز رو به گسترش و هشدار دهنده است، کارشناسان تغذیه در نظر گرفته شد‌ه‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha