نایب اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وجود شرکتهای چند ملیتی و قاچاق دارو در کشور باعث نابسامانی در وضعیت دارویی کشور شده است .

دکتر حسینعلی شهریاری در گفت و گو با ایرنا افزود: هزار و 400میلیارد تومان سرمایه در گردش مالی بازار دارویی کشور است و برای این پول جریانات زیادی می تواند بوجود آید که بحث شرکتهای چند ملیتی ، داخلی و قاچاق دارو این گردش مالی را دستخوش تغییرات می کند.
وی اظهار داشت: از طرفی دیگر کل سرانه درمان کشورمان حدود 300 دلار است در حالیکه فقط سرانه دارو در اروپا حدود سه هزار دلار است پس چگونه می توانیم توقع داشته باشیم که اوضاع دارویی کشور مناسب باشد و بیماران احساس رضایت کنند.
شهریاری ادامه داد: دارو جزو صنایع پر هزینه محسوب می شود و دولت پولهایی که برای این امر اختصاص می دهد کافی نیست و ما نمی توانیم خدمات مناسب و در خور رضایت مردم ارایه دهیم .
وی تصریح کرد: ما کشوری جهان سومی هستیم نمی توانیم خود را از لحاظ هزینه های دارویی و ارایه خدمات مناسب تر به بیماران در این زمینه با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم و در همه حال باید خود را کشورهای منطقه بسنجیم .
شهریاری افزود: برای رسیدگی اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان به وضعیت دارویی کشور، در هشتم مهر ماه معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گزارشی را در این زمینه به کمیسیون ارایه خواهد داد.
وی درباره جابه جای روسای دانشگاههای علوم پزشکی از سوی وزیر بهداشت گفت :در حال حاضر با توجه به عمر کوتاه دولت نهم زمان خوب و مناسبی برای جابه جایی ها نیست البته این جابه جایی ها با نظر اعضای کمیسیون صورت نمی گیرد و ما نمی توانیم اعتراضی در این زمینه داشته باشیم .
شهریاری تصریح کرد: دولت و وزیر این تصمیم را گرفته و آن را به شورای انقلاب فرهنگی ارجاع می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha