وقتی لوله اصلی گاز درمحور جنوب به شمال بزرگراه اشرفی اصفهانی ترکید در مدت‌زمان کوتاهی گاز با سرعت زیادی در منطقه منتشر شد و طوفان وحشتی را به پا کرد.

سلامت نیوز: وقتی لوله اصلی گاز درمحور جنوب به شمال بزرگراه اشرفی اصفهانی ترکید در مدت‌زمان کوتاهی گاز با سرعت زیادی در منطقه منتشر شد و طوفان وحشتی را به پا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، درجریان این اتفاق لوله اصلی گاز شهری به علت نامعلومی دچار شکستگی و نشت شدید گاز شد به‌طوری‌که گاز با صدای مهیبی به بیرون فوران می‌زد و سنگ‌های محل حفاری را به اطراف پرتاب می‌کرد. آتش‌نشان‌ها پس از درجریان قرار گرفتن ماجرا بلافاصله راهی محل حادثه شدند و توانستند در یک عملیات امدادی قبل از این‌که ماجرا به حادثه‌ مرگباری تبدیل شود امنیت را به منطقه برگردانند.
ساعت ٢٠: ١١ صبح دیروز بود که آتش‌نشانی تهران در جریان ترکیدگی لوله اصلی گاز در پیاده‌رو جنوب به شمال بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار گرفت. حساسیت ماجرا به‌حدی بود که بلافاصله آتش‌نشان‌ها راهی محل حادثه شدند.
جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه و عملیات امدادی آتش‌نشانان گفت: وقتی خبر حادثه به سامانه ١٢٥ آتش‌نشانی اطلاع داده شد بلافاصله ٣ ایستگاه ٥٥ و ٩٤ به همراه خودروی سنگین آتش‌نشانی، خاور حامل دستگاه‌های تنفسی و نیز تانکر آب به محل حادثه در بلوار اشرفی اصفهانی، نرسیده به بزرگراه همت اعزام شدند. باحضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد لوله اصلی گاز در پیاده‌رو که در عمق ٢متری زمین قرار داشته است هنگام کار کردن کارگران دچار ترکیدگی شده و گاز با فشار زیادی درحال خارج شدن از آن است.
 وی در ادامه اضافه کرد: فشار گاز به‌حدی شدید بود که ماموران آتش‌نشانی به سختی می‌توانستند خود را به محل نشت گاز و لوله اصلی برسانند. از طرفی گاز در تمام فضای منطقه منتشر شده بود و هر لحظه امکان انفجار و در صورت آتش‌سوزی احتمالی سرایت شعله‌های آتش به ساختمان منطقه وجود داشت که در این صورت شاهد حادثه‌ای مرگبار و فجیع می‌بودیم به همین خاطر آتش‌نشانان ابتدا به سرعت در محل حاضر شده و با کشیدن نوار خطر و ایجاد محدوده ایمن، به سرعت شهروندان را از ساختمان‌ها، مراکز تجاری و آموزشی واقع در محدوده خطر خارج کردند.
این مدیر آتش‌نشانی تصریح کرد: با هماهنگی ایجادشده با شرکت گاز و برق و همچنین ستاد بحران منطقه، پس ازقطع برق و بستن جریان گاز در لوله اصلی، عملیات ترمیم محل شکستگی توسط عوامل گاز انجام شد و از ادامه نشت گاز کاملا جلوگیری به عمل آمد. همزمان با عملیات آتش‌نشان‌ها در ادامه اداره برق شهر تهران نیز نسبت به قطع برق منطقه اقدام کرد و عوامل شهرداری، نیروی انتظامی و امداد و نجات در محل حادثه حضور پیدا کردند تا در صورت لزوم امدادرسانی کنند. 
براساس این گزارش پلیس راهور مانع از تردد خودروها از لاین جنوبی به سمت شمال این بزرگراه شده و همچنین اتوبوس‌های خطوط بی آر تی نیز در این محور تخلیه شده و اجازه تردد به آنها  داده نشد.
یکی از مغازه‌دارهای مرکز خرید تیراژه گفت: بوی گاز شدیدی در تمام محوطه مرکز خرید منتشر شده بود اما هیچ‌کس نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است، تا این‌که از طریق شاهدان متوجه ماجرا شدیم.  در همین زمان بود که آتش‌نشانان وارد مرکز خرید شدند و از مردمی که در مرکز حضور داشتند درخواست کردند تا ساختمان را ترک کنند. ما هم بلافاصله با توجه به توصیه‌های ایمنی که ماموران آتش‌نشانی دادند ساختمان را ترک کردیم، به کوچه پشتی مرکز خرید رفتیم و تا زمانی که عملیات آتش‌نشان‌ها تمام شد در آن‌جا منتظر ماندیم.
یکی دیگر از شاهدان ماجرا می‌گوید: وقتی گاز از لوله خارج می‌شد صدای وحشتناکی تولید می‌کرد که واقعا ترسناک بود. تمام خیابان را گاز پر کرده بود و هیچ‌کس نمی‌توانست به خوبی نفس بکشد. خدا خیلی رحم کرد که انفجاری صورت نگرفت چون اگر این اتفاق می‌افتاد خیلی‌ها جانشان را از دست می‌دادند.  سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در ادامه ماجرا گفت:  این عملیات با تلاش امدادگران آتش‌نشانی در ساعت ١٣ به اتمام رسید و محل به عوامل اداره گاز شهر تهران تحویل داده شد.  علت این حادثه هنوز مشخص نیست و پس از ایمن‌سازی محل، کارشناسان درباره علت اصلی این حادثه تحقیقات خود را آغاز کردند.
حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha