چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 126964

یک متخصص پوست به افراد توصیه کرد: برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما از پمادها و کرم‌های چرب کننده، نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کرده و میزان استفاده از شوینده‌ها را به حداقل رسانند.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست به افراد توصیه کرد: برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما از پمادها و کرم‌های چرب کننده، نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کرده و میزان استفاده از شوینده‌ها را به حداقل رسانند.

دکتر علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تغییرات فصلی ناشی از سرما، کاهش رطوبت هوا و باد در فصل زمستان باعث ایجاد خشکی پوست در افراد حساس می‌شود، گفت: افراد و بویژه افراد دارای پوست‌های خشک در برابر این تغییرات دمایی آسیب‌پذیر می‌شوند.

این متخصص پوست و زیبایی با تاکید بر اینکه تغییرات هوا در فصل زمستان پوست افراد بویژه افرادی که بیشتر در محیط‌های باز فعالیت می‌کنند و در معرض سرمای هوا و بادهای سرد قرار دارند را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: سرمای هوا باعث ایجاد خشکی و حساسیت‌های پوستی در افراد می‌شود.

به گفته ابراهیمی شدت حساسیت‌ها و خشکی‌های پوستی در فصل سرما در افرادی که حساسیت‌های پوستی و اگزما دارند، بیشتر از سایر افراد است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما توصیه می‌شود افراد و بویژه افراد حساس از پمادها و کرم‌های چرب کننده، نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کرده و میزان استفاده از شوینده‌ها بویژه شوینده‌های مایع را به حداقل رسانند.

ابراهیمی به افراد و بویژه افراد دارای پوست‌های حساس توصیه کرد: در فصل سرد سال تا حد امکان میزان استفاده از شوینده‌ها را کاهش دهند و در صورت استفاده از این مواد از کرم‌های مرطوب کننده و چرب کننده استفاده کنند، ضمن اینکه استفاده از لوسیون‌ها نیز در کاهش حساسیت و خشکی پوست در فصل سرد سال مناسب است.

ابراهیمی در ادامه به افرادی که بیشتر با شوینده‌ها سر وکار دارند توصیه کرد: برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود به هنگام استفاده از شوینده‌ها در زمان لباس شستن و ظرف شستن حتما از دستکش استفاده کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود افرادی که بیشتر در معرض سرمای هوا هستند پوست خود را از قرار گرفتن در برابر سرما محافظت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha