مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: هیچ کمبودی در زمینه پروتز وجود ندارد و کیفیت پروتز‌ها نیز مورد تایید است.

سلامت نیوز: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: هیچ کمبودی در زمینه پروتز وجود ندارد و کیفیت پروتز‌ها نیز مورد تایید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ سید حسین صفوی مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در مورد تجهیزات مصرفی بیماران تالاسمی اظهار داشت: این بیماران بخاطر نوع بیماری خود نیاز به پروتز دارند و نوع خاصی از پروتز (پروتز‌های سرامیکی) برای آن‌ها بهتر است که این نوع پروتز عوارض جانبی کمتری برای آنها دارد و قیمت آن‌ها نیز در بین دیگر انواع پروتز‌ها بیشتر است.

وی گفت: در مورد اینکه هزینه‌های این بیماران پوشش داده شود در واقع یک اقدام بسیار خوب و موثری خواهد بود که نیاز به برنامه ریزی و به خصوص بودجه دارد که کمک بزرگی برای بیماران خواهد شد که متاسفانه هنوز هیچ بودجه‌ای به این موضوع اختصاص نیافته است.

صفوی در پایان خاطر نشان کرد: پروتز‌های سرامیکی تولید کننده‌های محدودی دارند و کیفیت آنها بسیار بالا و خوبی است و هیچ کمبودی هم در این زمینه وجود ندارد و جالب اینکه در انبار شرکت‌ها این نوع پروتز بسیار زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha