رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به گلایه‌های انجمن‌های علمی تخصصی در خصوص نظام تعرفه‌گذاری گفت: با شکل‌گیری دبیرخانه دائمی، فرآیند اصلاح و بازنگری تعرفه‌های پزشکی در کشور فعال شده و در دستور کار قرار گرفته است.

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به گلایه‌های انجمن‌های علمی تخصصی در خصوص نظام تعرفه‌گذاری گفت: با شکل‌گیری دبیرخانه دائمی، فرآیند اصلاح و بازنگری تعرفه‌های پزشکی در کشور فعال شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی در حاشیه برگزاری جلسه سازمان نظام پزشکی با اعضای هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: در پی سخنان وزیر بهداشت در نشست مجمع انجمن‌های علمی تخصصی گروه پزشکی در خصوص جمع‌ آوری نظرات انجمن‌ها و بازنگری و اصلاح در کتاب ارزش نسبی، به تمام انجمن های علمی تخصصی کشور که در برخی موارد با گلایه‌هایی با ما مرتبط هستند این اطمینان داده می‌شود که با شکل گیری دبیرخانه دائمی فرآیند اصلاح و بازنگری تعرفه های پزشکی در کشور فعال شده و در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی افزود: با جلسات فشرده‌ای که با وزرای بهداشت و رفاه داشتیم این فرآیند مستمر و رو به جلو خواهد بود؛ لذا جامعه پزشکی نگران نبوده و قطعا گلایه های تعرفه‌ای که انجمن‌ها به ما منتقل می‌کنند در آینده نزدیک مورد توجه قرار خواهد گرفت و در بازه های زمانی متفاوت نظرات اصلاحی انجمن های علمی تخصصی ملحوظ نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل و استثنایی انجمن های علمی تخصصی کشور در حوزه سلامت اظهار داشت : با توجه به این که بخش زیادی از نظرات علمی و فنی مورد توجه و اعتنا در حوزه سلامت کشور نیز در کسوت انجمن های علمی تخصصی کشور متبلور است ؛ سازمان نظام پزشکی تصمیم گرفته است برای اینکه بتواند جلسات مستقیم کارشناسی و هم اندیشی با صاحبنظران و پیشکسوتان عرصه سلامت داشته باشد هر هفته یک جلسه هم اندیشی را با انجمن‌های علمی تخصصی کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز اولین جلسه رئیس کل سازمان نظام پزشکی با هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران برگزار شد و امیدوایم هر هفته این جلسات مستمر و متراکم برای شنیدن نقطه نظرات؛ انتقادات ؛ پیشنهادات و نظرات اصلاحی انجمن‌های علمی تخصصی در سازمان نظام پزشکی برگزار خواهد شد.

زالی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی در کنار جامعه پزشکی خواهد بود، تصریح کرد: این سازمان در تلاش است تا مشکلات متعدد را در حوزه صنفی مرتفع کند و با جلسات فشرده ای که با وزرای بهداشت و رفاه داشتیم این اطمینان خاطر را به جامعه پرافتخار پزشکی خواهیم داد که انتقادات؛ اشکالات و اصلاحات و پیشنهاداتی که در بحث نظام تعرفه گذاری کشور است را بطور حتم مورد شناسایی و توجه قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha