یک متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید بر اینکه جرم‌گیری گوش فقط باید توسط پزشک انجام شود گفت: افراد باید به شدت از انجام روش‌های خانگی و استفاده از دستگاه‌های تبلیغی در ماهوار‌ه‌ها برای جرم‌گیری گوش خودداری کنند.

استفاده از دستگاه های جرم گیری گوش ممنوع

سلامت نیوز: یک متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید بر اینکه جرم‌گیری گوش فقط باید توسط پزشک انجام شود گفت: افراد باید به شدت از انجام روش‌های خانگی و استفاده از دستگاه‌های تبلیغی در ماهوار‌ه‌ها برای جرم‌گیری گوش خودداری کنند.

دکتر حنیف اخوت در گفت‌و‌گو با آنا درباره جرم گرفتگی گوش و راه‌های تمیز کردن آن گفت: برخی از مجرای خاص گوش بیش از سایر بخش‌ها جرم تولید می‌کند که ممکن است بر اثر حجیم و غلیظ شدن تخلیه نشود که در این صورت فرد دچار کاهش قدرت شنوایی، سرگیجه، درد گوش، احساس پر بودن مجرا و سنگینی گوش می‌شود که این افراد باید با مراجعه به پزشک اقدام به تخلیه جرم گوش کنند.

وی افزود: روش‌های مختلفی از قبیل شست‌و‌شو با آب، ساکشن و استفاده از میکروسکوپ برای تخلیه جرم گوش وجود دارد که هریک به تشخیص پزشک به کار گرفته می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی در ادامه نسبت به استفاده گوش پاک کن و وسایل دیگر برای تمیز کردن گوش هشدار داد و گفت: استفاده از اینگونه وسایل منجر به آسیب دیدن مجرا و پرده گوش می‌شود که آسیب به مجرای گوش موجب بروز عفونت، تورم و... می‌شود و آسیب‌دیدگی پرده گوش موجب کاهش قدرت شنوایی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی براینکه آیا جرم‌گیری باعث عادت کردن گوش می‌شود گفت: شست‌وشوی یا جرم‌گیری باعث عادت گوش نمی‌شود و چنین باوری هیچ دلیل علمی ندارد.

اخوت درباره راهکارهای پیشگیری از جمع شدن جرم گوش گفت: به افراد توصیه می‌شود پس از استحمام به مدت 3 الی 4 دقیقه از فاصله دور گوش را به وسیله حرارت سشوار خشک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha