نایب رییس مجلس شورای اسلامی از وزارت بهداشت خواست نسبت به ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت اهتمام ویژه داشته باشد.

سلامت نیوز: نایب رییس مجلس شورای اسلامی از وزارت بهداشت خواست نسبت به ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت اهتمام ویژه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه افتتاح دهکده دیابت در پارک آب و آتش در جمع خبرنگاران برپایی این دهکده را اقدامی موثری برای تحول در حوزه بیماری‌های دیابتی دانست و با اشاره به ابتلای چهار میلیون نفر از هموطنان‌مان به بیماری دیابت، گفت که باید ارتباط مردم با آموزش‌های این حوزه هموار شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح نظام سلامت در کشور از سیاست‌هایی است که رهبری ابلاغ کرده‌اند و از احکام قانون برنامه کشور است، در واقع اینکه سهم بیمار در هزینه درمان به کمتر از 30 درصد کاهش پیدا کند و هزینه درمان برای بیماران به معضل تبدیل نشود از سیاست‌هایی است که به آن پرداخته شده است و مدیران ارشد و دولت‌ها باید به آن اهتمام بورزند.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم با همکاری مجلس برای کاهش هزینه درمان بیماران، تصریح کرد: خوشبختانه منابع حوزه سلامت در بودجه 93 ارتقا پیدا کرد و ما در مجلس با تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بودجه حوزه درمان امکان تحول در این زمینه را فراهم کردیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت، تصریح کرد: مشکلات را نباید با تخصیص بودجه حل کرد چرا که بسیاری از مسائل ما به ناکارآمدی سیستم بر می‌گردد و هزینه‌هایی که بهره‌وری لازم را ندارد لذا من از وزیر بهداشت و همکاران ایشان درخواست دارم ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

باهنر با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید حداقل شاهد 30 درصد افزایش بهره‌وری باشیم، ادامه داد: هنوز قدم‌های لازم در این زمینه برداشته نشده است، در حالیکه اگر نسبت به ارتقای بهره‌وری همت بگماریم کارآیی سیستم را به همراه خواهد داشت و هزینه‌ها به سمتی هدایت می‌شود که نهایتا زمینه افزایش رضایت‌مندی مردم فراهم خواهد شد، ان‌شاءالله ما در بودجه سال آینده این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من مشکل اصلی را نبود یا کمبود منابع پایدار نمی‌دانم بلکه ناکارآمدی سیستم می‌دانم، مردم و مدیران هم باید بدانند که مشکلات کشور ناشی از عدم تامین منابع نیست بلکه مشکلات کشور در حوزه درمان، سلامت و عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور ناشی از عدم بهره‌وری و استفاده درست از منابع است.

وی در پایان گفت: عموما کشورهایی که درآمدشان متکی به منابع طبیعی و درآمد نفت است و حاصل از کار و تلاش نیست این منابع ارزان و رایگان و سهل‌الوصول را به راحتی هزینه می‌کنند و بهره‌وری لازم را ندارند.

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاح دهکده دیابت در پارک آب و آتش که عصر امروز با حضور نایب رییس اول مجلس، رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان و اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد محمدباقر لاریجانی نیز حضور داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha