مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در این طرح نیز جمع آوری کودکان خیابانی با شهرداری و ساماندهی بر عهده نهادهای حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

سلامت نیوز: مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در این طرح نیز جمع آوری کودکان خیابانی با شهرداری و ساماندهی بر عهده نهادهای حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از تشکیل کمیته ویژه‌ای در سازمان بهزیستی به منظور ساماندهی افراد شناسایی و جمع آوری شده از سوی شهرداری خبر داد و گفت: متکدیان و همچنین کودکان کاری داریم که از استانهای دیگر به تهران آمده‌اند، در این کمیته پیگیریم تا این افراد را به استان‌های خود بازگردانیم و رسیدگی به وضعیتشان را به استان مربوط محول کنیم.

ولی اله نصر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جمع‌آوری کودکان متکدی از سطح شهرها اظهار کرد: قضیه کودکان متکدی را نمی‌شود با کودکان کار جمع کرد. در جامعه با سه گروه کودکان کار، خیابانی و متکدی روبروییم که در تعریف متفاوتند. ممکن است یک کودک خیابانی یا کودک کار، متکدی نیز باشد.

وی افزود: شورای عالی اداری در سال 1378 تشکیل جلسه داد و در آن ساختاری را برای ساماندهی متکدیان کشور تعریف کرده که در آنجا وظایف دستگاه‌های مختلف مشخص شده است.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در ابتدا متکدیان در سطح شهر توسط شهرداری شناسایی و جمع آوری می‌شوند، گفت: روانشناسان و مددکاران بهزیستی حاضر در سامان سراهای شهرداری افرادی را که به عنوان مثال دارای معلولیت هستند یا بدسرپرست و بی خانمان‌اند را به مراکز بهزیستی ارجاع می دهند.

نصر ادامه داد: بهزیستی وظیفه رسیدگی، ساماندهی و توانمندسازی این افراد را در مراکز خود برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در سال 1384 آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد و در آن برای 11 دستگاه وظایفی معین شده بود گفت: این شورا هشت سال جلسه‌ای نداشت و سرانجام امسال تشکیل جلسه داد و مصوبات خوبی داشت و اصلاح مصوبه سال 1384 در دستورکار شورا قرار گرفت.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در این طرح نیز جمع آوری کودکان خیابانی با شهرداری و ساماندهی بر عهده نهادهای حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

نصر با اشاره به اینکه بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر ساماندهی کودکان کار و خیابان همکاری و تعامل خوبی با شهرداری تهران داریم عنوان کرد: کمیته ویژه‌ای در این خصوص تشکیل و قرار شد افرادی را که جزو جامعه هدف بهزیستی هستند و جمع آوری شده‌اند را هرچه سریعتر از سامان سراهای شهرداری تحویل بگیریم تا شهرداری فضای لازم برای پذیرش جدید داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما همکاری خوبی با شهرداری تهران داریم و شهرداری راه اندازی گرمخانه‌هایی را در سطح شهر در دستورکار دارد.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از تشکیل کمیته ویژه‌ای در سازمان بهزیستی به منظور ساماندهی افراد شناسایی و جمع آوری شده از سوی شهرداری خبر داد و گفت: متکدیان و همچنین کودکان کاری را داریم که از استانهای دیگر به تهران آمده‌اند، در این کمیته پیگیریم تا این افراد را به استان‌های خود بازگردانیم و رسیدگی به وضعیتشان را به استان مربوط محول کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha