قائم مقام انجمن نابینایان کشور گفت: حدود 50 درصد از افراد نابینای کشور بیکار هستند.

سلامت نیوز: قائم مقام انجمن نابینایان کشور گفت: حدود 50 درصد از افراد نابینای کشور بیکار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، منصور شادکام در جمع خبرنگاران، افزود: هدف از سفر به شهرستان بروجرد ایجاد کتابخانه دیجیتال نابینایان است.

وی اظهار کرد: انجمن نابینایان کشور فعالیت خود را از سال 72 آغاز کرده که این انجمن با هدف رسیدگی به مشکلات نابینایان تشکیل شده است.

قائم مقام انجمن نابینایان کشور تصریح کرد: مجلس و دولت پیگیر قانون رسیدگی به معلولان هستند، آخرین کارشناسی‌ها از سوی وزارت رفاه در حال بررسی است که امیدواریم قانون هرچه سریعتر به مجلس بیاید و مشکلات نابینایان و معلولان مرتفع شود.

شادکام اضافه کرد: در حال حاضر 150 هزار نابینای مطلق و حدود 600 هزار کم بینا در کشور وجود دارد که 50 درصد آنها بیکار هستند.

وی گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری، سال گذشته از سوی تشخیص مصلحت نظام کمیتهای بنام کمیته بهزیستی گروههای آسیبپذیر تشکیل شد که انجمن نابینایان کشور نیز جز این کمیته است.

قائم مقام انجمن نابینایان کشور افزود: دولت موظف است تا سه درصد از نابینایان را استخدام کند که این میزان در حال حاضر به پنج درصد رسیده است که با ضمانت اجرایی قویتری باید با ایجاد اشتغال مشکلات نابینایان را در سطح جامعه برطرف کرد.

شادکام اظهار کرد: دید مسئولان نسبت به معلولان باید تغییر کند و توانمندیهای نابینایان را باور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha