دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی گفت: اغلب شکایت های تعرفه ای ثبت شده در سامانه 1690 مربوط به مراجعات سرپایی است.

سلامت نیوز: دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی گفت: اغلب شکایت های تعرفه ای ثبت شده در سامانه 1690 مربوط به مراجعات سرپایی است.

دکتر محمد جهانگیری در حاشیه نشست نظارت بر تعرفه های پزشکی استان گیلان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه خدمات سلامت "1690" گفت: قطعا سامانه نظام تعرفه ای مبتنی بر احقاق حقوق تمام اقشار است.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما صیانت از بیماران با ارائه خدمات مطلوب است گفت: ارائه خدمات مطلوب از خواسته‌های مردم عزیز کشورمان است.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی با تاکید بر اینکه تعرفه ها باید براساس قانون اجرایی شود گفت: مردم می توانند هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی 1690 و سامانه اینترنتی www.1690.ir اعلام کنند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: پس از اعلام شکایت؛ کارشناسان شکایات را رسیدگی و با متخلفین برخورد خواهند نمود.

وی اجرای این طرح را در راستای افزایش توان جامعه پزشکی مهم دانست و افزود: جامعه پزشکی نیز از اجرای این طرح اعلام حمایت کردند.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی با اشاره به اینکه سامانه 1690 از 17 آبان ماه در کشور راه اندازی شده است گفت: در اولین روز راه اندازی این سامانه 35 هزار و 124 تماس ثبت شده که از این تعداد 107 مورد مربوط به شکایات تعرفه ای بوده است.

دکتر جهانگیری ادامه داد: از مجموع شکایات تعرفه ای اعلام شده از سوی مردم 80 درصد شکایات مربوط به مراجعات سرپایی و 20 درصد مربوط به مراجعات بستری بوده است.

وی با بیان اینکه در روز دوم 10 هزار و 621 تماس و در روز سوم 4390 تماس در سامانه به ثبت رسیده است گفت: در روز چهارم این تماس ها به بیش از 3000 کاهش یافت.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: اغلب شکایت های تعرفه ای مربوط به مراجعات سرپایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم معرفی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه ای سامانه تلفنی 1690 به نفع جامعه پزشکی و در جهت صیانت از حقوق مردم و رعایت اخلاق مداری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha