پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 127059

یک کارشناس گفت: روغن زیتون مرغوب باید بیخ گلو را بسوزاند و به اصطلاح تلخ مزه باشد.

روغن زیتون خوب کدام است؟

سلامت نیوز:روغن زیتون مرغوب باید بیخ گلو را بسوزاند و به اصطلاح تلخ مزه باشد.

سید محمدحسین میرابوالفضلی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: روغن زیتون ایرانی نسبت به سایر روغنهای وارداتی مطمئنتر است، چرا که روغنهای دیگری را مخلوط نمی‌کنند.

 

وی همچنین ادامه داد: کیفیت روغن زیتون به دو عامل اسیدیته و پراکسید وابسته است که روغن زیتونی خوب است که اسیدیته و پراکسید پائینتری داشته باشد.

 

این کارشناس ادامه داد: روغن زیتون مرغوب باید بیخ گلو را بسوزاند و به اصطلاح تلخ مزه باشد.

 

وی با بیان اینکه استحصال زیتون به 2 روش فیزیکی و شیمیایی صورت میگیرد، افزود: روغنگیری در استان به روش فیزیکی صورت می‌گیرد و هیچ گونه موادشیمیایی اضافه نمی‌شود.

 

میرابوالفضلی درخصوص ارقامی که برای روغن‌گیری استفاده می‌شود، ادامه داد: درصد روغن‌دهی 2 واریته کلونیکی و آرنیکی بسیار خوب است و روغنهای حاصله از این ارقام بهترین روغنهای دنیا است و همچنین زیتون اصیل ایرانی نیز واریته خوبی داشته و تا 23 درصد روغندهی دارد.

 

وی همچنین درخصوص شرایط مطلوب انتقال زیتون برای روغنگیری، ادامه داد: زیتونها باید با جعبه حمل و نقل شوند تا آسیبی نبینند و فاصله چیدن زیتون تا روغنگیری تا 24 ساعت تجاوز نکند و در حین روغنگیری حرارت کمتری ببیند.

 

وی درخصوص مشکلات روغنگیری افزود: سال گذشته در ایران به دلیل کمبود زیتون، کارخانههای روغنگیری عملاً بیکار بودند و زیتونها برای کنسروسازی بیشتر استفاده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha