پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 127061

دبیرکل خانه پرستار ضمن انتقاد از وزارت بهداشت به علت کم توجهی به پرستاران در برنامه تحول نظام سلامت، اظهار کرد: با وجود همراهی‌های پرستاران و اجرای سه مرحله از برنامه تحول نظام سلامت، هنوز پرستاران مشمول این برنامه نشده‌اند و قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی نشده است.

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار ضمن انتقاد از وزارت بهداشت به علت کم توجهی به پرستاران در برنامه تحول نظام سلامت، اظهار کرد: با وجود همراهی‌های پرستاران و اجرای سه مرحله از برنامه تحول نظام سلامت، هنوز پرستاران مشمول این برنامه نشده‌اند و قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی نشده است.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر برنامه تحول نظام سلامت مطرح است؛ پرستاران از اجرای این طرح خوشحال بودند و انتظار داشتند که به شکلی در آن مشارکت داشته باشند. هرچند بار عمده اجرای این طرح بر دوش پرستاران است اما به پرستاران توجه کافی نشده است.

وی در ادامه گفت: در مرحله اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت 7 بسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد که سه بسته آن مخصوص پزشکان بود. پرستاران انتظار داشتند در قالب اجرای این طرح، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که بیش از 7 سال از تصویب آن می‌گذرد نیز اجرایی شود.

دبیرکل خانه پرستار افزود: همه مقدمات اجرای طرح تعرفه‌گذاری آماده بود، اما به بهانه نبود بودجه اجرای آن مسکوت گذاشته شد. این در حالیست که وزارت بهداشت حدود 10 هزار میلیارد تومان از دولت گرفته بود و حداقل انتظار جامعه پرستاری اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بود.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه اجرای این قانون موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود، تصریح کرد: اجرای این قانون موجب ارائه خدمات استاندارد به بیمار و افزایش ماندگاری پرستاران در سیستم درمانی می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت قول داده بود که در مرحله سوم اجرای برنامه تحول نظام سلامت از 10 مهرماه پرستاران را در قالب این برنامه ببیند، اما تنها تعرفه‌های پزشکی بیش از 300 درصد افزایش یافت و پرستاران تنها گروهی بودند که در این برنامه دیده نشدند.

دبیرکل خانه پرستار اظهار کرد: این وضعیت باعث شده که پرستاران علی‌رغم همراهی خود با دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته به تصمیم وزارت بهداشت اعتراض کنند و اعتراض خود را در قالب‌هایی مانند نوشتن طومار و ایمیل به گوش مسوولان رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • mosayeb ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 0
    سلام تو رو خدا حق پرستاراران و پیراپزشکان رو بگیرید خدا رو خوش نمیاد کارانه یه پزشک 100 میلیون باشه ولی یه پرستار 100تومن باشه