پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 127062

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: بر اساس آمار موجود به طور میانگین روزانه 45 بار کشور می لرزد اما با اقدامات انجام شده در حوزه بحران خوشبختانه شاهد ببارآمدن خسارت اندک جانی و مالی هستیم.

روزانه 45 زلزله در کشور رخ می دهد

سلامت نیوز: معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: بر اساس آمار موجود به طور میانگین روزانه 45 بار کشور می لرزد اما با اقدامات انجام شده در حوزه بحران خوشبختانه شاهد ببارآمدن خسارت اندک جانی و مالی هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا «اسماعیل نجار»، در پاسخ به اینکه آیا اظهارات کارشناسان در حوزه زلزله صحت دارد یا خیر؟ نیز گفت: نباید از نظرات کارشناسی وعلمی نگران باشیم بلکه باید با همت، این موضوع را که وظیفه ماست دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه زلزله نگران اظهارنظر کارشناسی نیستیم. سطح دانش در حوزه حوادث کشور به جایی رسیده است که اگر همه به هم کمک کنیم و مردم مشارکت کنند درحوزه حوادث ایمن خواهیم شد.

** مدیریت بحران نیازمند توجه خاص دولت

رییس سازمان مدیریت بحران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مشکل تخصیص اعتبارمستقل به حوزه بحران کشور با دولت برطرف شده است یا خیر؟ گفت: تخصیص اعتبار مستقل به حوزه بحران نیازمند توجه خاص دولت است که به روند دراین زمینه سرعت بخشیده است.

نجار تصریح کرد: در حال حاضر مذاکرات و رایزنی هایی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و نیزهیات دولت در زمینه تخصیص اعتبار مستقل در حوزه بحران انجام شده وآقای رحمانی فضلی وزیرکشور این موضوع را در هیات دولت پیگیر هستند.

وی با بیان اینکه دولت خیلی راغب نیست اعتبار حوزه بحران مستقل شود، افزود: امیدواریم بتوانیم دیگران را متقاعد کنیم که یا کل اعتبار و یا بخشی از آن به صورت تنخواه در حوزه بحران به وزارت کشور بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha