وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ساماندهی بوفه های مدارس در سراسر کشور تا سه هفته آینده خبر داد و گفت: بسیاری از برنامه های پیشگیری حوزه سلامت توسط وزارت آموزش و پرورش ،معلمان و دانش آموزان اجرایی می شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ساماندهی بوفه های مدارس در سراسر کشور تا سه هفته آینده خبر داد و گفت: بسیاری از برنامه های پیشگیری حوزه سلامت توسط وزارت آموزش و پرورش ،معلمان و دانش آموزان اجرایی می شود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با پانا، با اشاره به تفاهم نامه اخیر وزارت خانه های بهداشت و آموزش و پرورش اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور را دانش آموزان و والدین آن ها شامل می شوند،بنابراین ضرورت دارد برای موفقیت در برنامه های بهداشت و سلامت و پیشگیری  روی دانش آموزان و خانواد هایشان کار و برنامه ریزی شود.مطمئن هستم که دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارند و به ما کمک خواهند کرد تا بتوانیم برنامه های حوزه سلامت و پیشگیری را عملیاتی کنیم.
ساماندهی بوفه‌های مدارس تا 3 هفته آینده
وی ساماندهی بوفه های مدارس را یکی از اولویت های تفاهم نامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اولین اقدام در راستای برنامه های سلامت محور، سر و سامان دادن به بوفه های مراکز آموزشی در سراسر کشور است که امیدواریم طی سه هفته آینده بتوانیم تفاهمنامه مذکور را عملیاتی کنیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: نباید در بوفه های مدارس شیرین کننده های افزودنی، نوشابه های گازدار و فست فودها توزیع شود. از همین رو با کمک آموزش و پرورش برنامه های بسیاری برای رفع این مسایل تدوین می کنیم.امیدواریم در این دوره بتوانیم در جهت پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت و سلامت دانش آموزانی که آینده سازان کشور هستند نهایت تلاش را انجام دهیم.
دانش آموزان؛ سفیران سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از معلمان برای ارتقای سلامت دانش آموزان به موضوع سفیران سلامت اشاره کرد و گفت: در واقع هر کدام از دانش آموزان در آینده به نوعی سفیران سلامت و رابط پایگاه های بهداشتی خواهند شد. اما در برنامه ای که ما در دستور کار داریم اسمی طراحی شده که نهایتا در قالب تصمیم مشترک بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اعلام می شود.
وی در پایان تأکید کرد: بسیاری از برنامه های پیشگیری حوزه سلامت از مسیر معلمان و وزارت آموزش و پرورش و دانش آموزان اجرایی می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha