مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت که در بازدید وزیر بهداشت از نمایشگاه مطبوعات وی را همراهی می کرد با پاسخ های غیراصولی به یک پرستار معترض حاشیه ساز شد.

پاسخ غیراصولی مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به یک پرستار

سلامت نیوز: مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت که در بازدید وزیر بهداشت از نمایشگاه مطبوعات وی را همراهی می کرد با پاسخ های غیراصولی به یک پرستار معترض حاشیه ساز شد.

 دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سومین روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری بازدیدی پنج ساعته از نمایشگاه به عمل آورد.

حاشیه ای که در این بازدید به چشم می خورد عدم پاسخ وزیر بهداشت به دلیل ازدحام جمعیت به دانشجوی پرستاری بود که به تعرفه های پرستاری و عدم رسیدگی به مشکلات پرستاران معترض بود. وی از وزیر بهداشت پرسید: چرا به کارورز حقوق نمی دهید؟چرا خدمات به پرستاران نمی دهید؟چرا بیمه طلایی به پرستاران نمی دهید؟تعرفه پرستاری چه زمانی قرار است اجرا شود؟اما وزیر بهداشت پاسخی به سئوالات در این زمینه نداد و پرستار معترض با پافشاری بر پاسخگویی به سئوالات خود گفت: آقای وزیر سئوالاتمان را بدون جواب نگذارید.

دکتر زارع نژاد در واکنش به پرستار معترض با جملاتی نظیر: «شما عجولید و نباید با وزیر اینطور حرف می زدید، این چه سوالاتی است که می پرسید؟ و سوال هایی که پرسیدید از روی جهل است و در جریان نیستید و شان دانشجو را پایین آوردید»، به وی پاسخ داد.

 به گزارش سلامت نیوز،دکتر زارع نژاد مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت که وزیر بهداشت را در این بازدید همراهی می کرد در پاسخ به این پرستار گفت: پرستاران نباید خود را پزشک جماعت مقایسه کنند. کارهای زیادی برای پرستاران شده است.که پرستاران حاضر در محل پرسیدند چه کاری برای پرستاران شده است؟هیچ کاری برای پرستاران نشده است.شخصیت یک پزشک با پرستار چه تفاوتی دارد؟

دکتر زارع نژاد در پاسخ گفت این حرف ها معنایی ندارد.فکر می کنم هرکسی باید در جایگاه خود باشد. من پزشک، خود را با یک بازاری با درآمد 100 میلیاردی مقایسه می کنم؟منتظر بمانید وضع پرستاران از پزشکان بهتر خواهد شد.

یکی دیگر از پرستاران معترض حاضر در محل نمایشگاه در واکنش به این گفته های دکتر زارع نژاد گفت: در کشور کانادا شأن و شخصیت یک پرستار به اندازه یک پزشک است.

دکتر زارع نژاد در پاسخ وی گفت: در کشور کانادا رشته های تخصصی در پرستاری تعریف شده است اما در کشور ما تفکیکی در حوزه پرستاری نشده است.

وی ادامه داد: در زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، 15 ماه کارانه پرستاران پرداخت نشده بود این در حالی است که اکنون این معوقات به روز پرداخت شده است.در هفت بیمارستان نیز تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت پایلوت در حال اجرایی شدن است که به این معنا است که منابع باید مشخص شود و دولت باید آن را تامین کند. اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری 12 هزار میلیارد تومان بودجه می خواهد.

زارع نژاد افزود: اکنون پرستاران معاونت پرستاری در وزارت بهداشت دارند. وزیر بهداشت نیز در نظر دارد غیرپزشکان را در رده های مدیریتی بیاورد.سه معاون غیرپزشک دارد.
لازم به ذکر است مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در حالی به پرستارانی که حقوق خود و جامعه پرستاری را پیگیر هستند؛ برچسب جهل و عجول بودن را می زند که وزیر بهداشت به صورت مستقیم و مکرر پیگیر مطالبات پرستاران است و به نظر می آید این رفتار موجب دلخوری بیشتر جامعه پرستاری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آمنه ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    104 1
    شرم بر این جواب ...... دکتر زارع خوبه بدونید که ما حساب کردیم که اگر ماهانه فقط حدود ۴ میلیون تومان به حقوق پرستاران اضافه بشه، در کل بودجه ای تعادل ۳/۵ میلیارد تومان لازم هست نه ۱۲ میلیارد تومان!!!! عصر عصر تکنولوژیه،گوشها داره میشنوه، چشمها باز شده، سعی کنید خودرا اصلاح کنید قبل از اینکه اصلاحتان کنیم....
  • محمدرضا ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    99 1
    با سلام. اين حرف ها فقط از ذهن آدمي تراوش مي كند كه خود را تافته ي جدا بافته مي داند. در صورتي كه همه اطلاع دارند كه ملاك برتري تقواست نه پول. اين جناب آقاي دككتررررررر سرشار از ....و تبعيض هستند. مقايسه ي ايران و كانادا اگر كار درستي نباشد تبعيض بين گروه هاي مختلف درماني كه همگي يك تيم هستند نيز درست نيست. ايشان اگر ميدانند كه هزينه 12 هزار ميليارد تومان است ديگر چه نيازي به اجراي پايلوت جهت براورد هزينه است؟؟؟ آيا اين تناقض گويي نيست. جامعه ي پرستاري بيدار شده و تا احقاق حقوق حقه ي خود آرام نمي نشيند.
  • محمدرضا ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    91 2
    کسي از تفاوت پرداختها صحبتي نکرده،90 درصد درمان کشور به عهده پرستاراست. اين تبعيض در پرداختها از جمهوري اسلامي که پيرو عدل است بعيد است.
  • پرستار ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    83 0
    سلام واقعا باعث تاسف است !چطور در عمل استاندارد کشورهایی مثل کانادا را از ما طلب میکنند ! اما موقع حق و حقوق ما عجول هستیم و از روی جهل حرف میزنیم !یعنی هفت سال گذشت زمان برای اجرای تعرفه گذاری که قانون مصوب مجلس است زمان کمی است ؟ ایا ما عضوی از تیم درمان نیستیم ونقش ما در کنار پزشکان نیست ؟ما به دنبال عدالت در پرداخت هستیم و نه هیچ چیز دیگر !آقای زارع نژاد ما در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم ,وطلب حق وظیفه هر مسلمانی است و دولتمردان موظف به اجرای عدالت ! پرستاران به حد کافی وحتی بیش از حد صبر کرده اند و امروز کاسه صبر ما لبریز است پس مراقب باشید چه میگویید !
  • ali ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    96 2
    پرستارا اگه عجول بودن الان 7 ساله قانون تعرفه گذاری تصویب شده همون موقع اقدام میکردن نه این همه سال صبر کنند آقای وزیر..... نشان خواهیم داد دیگر ساکت نخواهیم ماند و منتظر وعده وعید نخواهیم ماند
  • مژگان ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    91 2
    سلام واقعا باعث تاسف است !چطور در عمل استاندارد کشورهایی مثل کانادا را از ما طلب میکنند ! اما موقع حق و حقوق ما عجول هستیم و از روی جهل حرف میزنیم !یعنی هفت سال گذشت زمان برای اجرای تعرفه گذاری که قانون مصوب مجلس است زمان کمی است ؟ ایا ما عضوی از تیم درمان نیستیم ونقش ما در کنار پزشکان نیست ؟ما به دنبال عدالت در پرداخت هستیم و نه هیچ چیز دیگر !آقای زارع نژاد ما در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم ,وطلب حق وظیفه هر مسلمانی است و دولتمردان موظف به اجرای عدالت ! پرستاران به حد کافی وحتی بیش از حد صبر کرده اند و امروز کاسه صبر ما لبریز است پس مراقب باشید چه میگویید !
  • نازی ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    86 2
    با سلام و احترام صحبتها و سوالات دانشجوی پرستاری صحبت تمام قشر پرستاریه.... همه ی مسءولان محترم به گوش باشند که پرستاران تا احقاق حقوق کاملشون از پا نمی ایستن... امروز پرستار بیدار است...
  • مجید ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    83 2
    باسلام اگه اتحادوجودداشته باشه وپرستاران یک روز کار نکنن کلا همه چی میخوابه حالا پزشکهای جدابافته برن برا خودشون عمل کنن و..... کلا بیمارستان میخوابه اگه از کارانه پزشکها چنددرصد خیلی کم ,کم بشه به طرح ماها اضافه بشه,همه چی درست میشه ما یک گروه هستیم,همه داریم با هم کار میکنیم اما متاسفانه پزشکهای محترم نه رفتاردرست با بقی پرسنل دارن بیشتردرامدبیمارستان متعلق به انهاس وهروقت وهرلحظه دوست دارن میان...... فقط تصور کن ایا تو میتونی بخش رو ده دقه دیرتحویل بگیری,حالا مریض سونوگرافی داره......حالا هی زنگ بزن مگه کسی رو پیدامیکنی دراخر,میگن همینی که هس اقا مامیتونیم قدرت در دستهای ماس ........... کشورمن نیازبه پرستار و....نداره فقط نیاز به پزشک,دندان پزشک و داروساز داره بقی ....... بیخیال:-\:'(:-(
  • نگین ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    86 0
    ایشان اگر میدانستند هزینه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری 12 میلیارد است دیگه چه نیازی به پایلوت کردن است در ضمن تا هفته گذشته اجرای پایلوت قرار شد در هفت بیمارستان اجرا بشه ولی در دو روز گذشته وزیر اعلام کردند که در 2 بیمارستان پایلوت میشه اگر بجای اینکه به هر نفر دویست هزار تومان کارانه ببدهند به هر نفر 4 میلیون کارانه بدهند میشود 3/5 میلیارد دیگر جامعه پرستاری بیدار شده اند
  • فاطمه فريديان ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    125 2
    جناب اقاي دكتر زارع نژاد اين برخورد غير منطقي شما براي ما پرستاران تازگي ندارد اينكه شما و اقاي دكتر اقاجاني خودتان را تافته جدا بافته و جزو نخبگان كشور ميدانيد تازگي ندارد ما نيز خود را با شما مقايسه نميكنيم چرا كه من با افتخار ميگويم يك پرستارم و بدون زير ميزي و رو ميزي و كارانه نجومي به التيام درد بيماران ادامه ميدهم علم و مهارت من قيمتي ندارد و فروشي نيست اما در پاسخ به شما پزشك محترم بايد بگويم اگر در اين كشور هم تخصصي عملكرد وجود ندارد باز هم به دليل سياستگذاري هاي غلط خود شماست كه همه مناصب رو تسخير كرديد وگرنه متخصصين و تحصيلكرده هاي حرفه اي در پرستاري خوب ميدانند كه اينجا هم تخصصي عمل ميشود راستي يك سوال اين قشر نخبه و زحمتكش فقط در ايران وجود دارد كه در انجام كار بايد كار تيمي صورت بگيرد ولي در پرداختي شما تافته جدا بافته هستيد ؟
  • سعيد ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    90 0
    متاسفم براي وزارت براي داشتن اينچنين روابط عمومي... مگر كرامت انساني به سطح تحصيلات و ... است ؟ شرم باد بر شما
    • محمود ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
      53 0
      پاسخی منطقی به حرفی غیر منطقی: جناب دکتر زارع نژاد! نمیدانم وقت خوبی برای حرف زدن هست یا دارم عجله می کنم؟ اینکه با حرف حق زدن نکند شان پرستاری را زیر سوال ببرم؟ واینکه امکان هماهنگ کردن نوع گفته هایم را با شما نداشتم نکند به شما بر بخورد!!!!! اول اینکه سوال از روی جهل است(ندانستن). پرسیدن دانسته شرط عقل نیست بهتر است پیش یک روانپزشک بروید. دوم دروغ گفتن که باب شماست و تریبون ها وصدا وسیما در اختیارتان! کارهای زیاد را بر می شمردید و می گفتید ماهی یک میلیارد به پرستاران می دهیم. سوم اینکه ما بیاد خودمان را با بقال سر کوچه مقایسه کنیم نه شما! چون نوع کار ما و محل دریافتیمان با ایشان یکی است نه شما!!!!! ولی شما درست مقایسه کرده اید چون پزشکی شده تجارت شما و ما تاجر نیستیم و در شان ما نیست رشوه و زیرمیزی و ... بگیریم همان بهتر که شانمان با نگرفتن اینها از بین برود. چهارم ما تخصص نداریم پس شما چرا کارهای تخصصی را از ما می خواهید؟ یا اینکه ما همه متخصصیم .ولی پول آن را به ما نمی دهید. همه ی بخشها و کارها را ما انجام می دهیم. اگر تخصص نداریم چرا میگذارید؟ پنجم طوری می گویید کارانه ی معوقه مردم فکر می کنند ده هزار میلیارد بوده. نه ! جزیی از حق پرستاران بوده با دوسال تاخیر با منت چیزی بین ده تا صد هزار تومان پرداخت شده....باور کنید من سند دارم و دروغ در کارم نیست. در آخر بهتر است ریاضیاتتان را تقویت کنید اگر به هر پرستار سه میلیون وپانصد به طور متوسط اضافه شود ماهیانه سیصد و پنجاه میلیارد وتا پایان سال حدود هزار میلیارد بودجه می خواهد چیزی حدود ده درصد آن مبلغ نفله شده توسط شما... معاونت پرستاری وقتی کاری نکند به درد نمی خورد ضمن اینکه این هم از دولتی سر دولت قبلی است. در پایان دولت قبلی تمام شده شما کلید آورده اید. پس هر گندی را نزنید به حساب دولت قبلی.
  • احمدی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    32 0
    جناب آقای زارعی ما پرستاران بیداریم٬مطمئنأ موج اعترتضات حق طلبانه فراگیر خواهد شد٬چطور از۱۲میلیارد صحبت میکنید در حالیکه حساب ریاضی شما ضعیف است!!
  • جواد ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    35 0
    اقایون دیگر مثل گذشته نيست، اگر منظور از تخصصی بودن، دریافت زیر میزی به صورت قانونی و غیر قانونی هست اری ما پرستاران بی تخصص هستیم ما در گرفتن پول حرام بی تخصص هستیم، جامعه پرستاری به خروش امده است و زمانی این موج به ساحل امن و ارام میرسد که وزارت پزشکان رو وزارت بهداشت کند امیدوارم مسولین نخواهند ما روزی بخواهیم با تحصن و ترک کار تخصص و حرفه خودمان رو به انها نشان دهیم...
  • رضا ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    34 1
    به نظر ميرسد وزير محترم بهداشت و اغلب مسئولين وزارت بهداشت از جمله دكتر زارع نژاد چون چشم پزشك هشتند و فقط در حوزه چشم پزشكي فعاليت نموده اند از نقش پرستاران در كمك به درمان بيماران اطلاع كافي ندارند و بدليل همين عدم اشراف كامل به كارهاي پرستاران باعث شده كه اين گروه موثر در سلامت كشور را نديده و به آنها توجه نكنند لازم است به اين دوستان يادآوري كرد كه بد نيست بازديدي از بخشهاي آي سي يو و اتاق عملها و ساير بخشهاي ويژه بيمارستانها داشته باشند تا كمي با نقش پرستاران در كمك به پزشكان و خصوصا جراحان در درمان بيماران از نزديك آشنا شوند
  • بیژن ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    31 0
    آقایان خجالت بکشید٬مطمئن باشید یکروز صبح هیچکس سرکار نخواهد آمد تا درست صحبت کردن را متوجه شوید
  • عزیز ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    30 0
    شما مطمئنی مسوول روابط عمومی هستی؟! برای شما و وزارتخونه ای که از مسوولینش هستی متاسفم.
  • مرتضی ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    29 0
    توصیه مابه وزرات بهداشت:تا دیر نشده،پیام جامعه پرستاری را دریاب وهر چه زمان بگذرد هزینه هایش بالاتر خواهد رفت چون جریان بیداری پرستاری در حال گسترش است وبه صورت بی سابقه ای پرستاری در حال اتحاد و انسجام است واز پرداخت هر هزینه ای هم ابایی ندارد با شکسته شدن هيمنه پوشالى اين قوم در هفتم ابان ، منتظر يک خيزش عظيم باشيد
  • محمد ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    34 0
    جناب آقای به اصطلاح دکتر زارع نژاد که به مدرک خود مینارید اشکالی نداره با هم میریم به هرکشوری که شماانتخاب کنید اونجا ببینیم معنی احترام چیه عاقل کیه جاهل کیه افتخار میکنیم پرستاریم سازمانی که روابط عمومیش شما باشین وای بحالش احترام مدرک وسن وسال نمی شناسد یه جو عقل می خواهد
  • راشکی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    35 0
    واقعا متاسفیم ما به این تبعیضات و برخوردها عادت کرده ایم و آنقد رمشغول شیفتهای شلوغ و پشت سرهم هستیم که هر بلایی سرمان بیاید وقت اعتراض نداریم....... البته حق اعتراض هم نداریم
  • سمیه ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    32 0
    جناب دکترجای بسی تاسف است که افرادی همانند شما در راس درمان قرار دارند وبا پرستار که همکار شماست اینگونه رفتاری میکنید آیا میدانید ممکن است خود شما ودکتر هاشمی وزیر محترمتون روزی بیمار بشین ونیز به مراقبت همین قشر مظلوم (پرستار)داشته باشین آیااونروز هم باهمین جسارت سخن میگویید،؟؟؟ظلم: شمشیر برداشتن وگردن یک بیگناه رو زدن نیست، تمام رفتار شما خودش ظلم در حق قشر مظلوم پرستاریه، شما وهمکاران پزشکتون سوگند یاد کردید که طبیب بیماران باشید نه دلال بیماران
  • سید ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    32 0
    ماقدردان وزیر محترم هستیم ولی معوقه پرداختی مربوط به پزشکان نبز بوده است .چراسرپرستارا منت میزارید.
  • fateme ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    29 1
    شرم بر شما ظالمين باد، ما از حقمان نميگذريم
  • lili ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    39 0
    دکتر زارع نژاد ، من با افتخار فریاد میزنم که من یک پرستارم و هرگز خود را با شما جماعت پزشکان سیری ناپذیر و تمامیت خواه مقایسه نمیکنم . من پرستارم کسی که مهر و دلسوزی و تخصص و دانش پرستاری را درهم می آمیزد تا التیام بخش آلام بیماران باشد نه مثل شما جماعت تمامیت خواه و سیری ناپذیر که با عملکرد خود باعث می شوید بیمار علاوه بر درد بیماری ، هزینه های سنگین و کمرشکن درمان را نیز ماحمل شود . راستی هزینه های افزایش تعرفه های پزشکی تا 380 درصد آنهم یک شبه بیشتر است یا اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری آنهم بعد از 7 سال راستی هم دیده ام و هم شنیده ام که وزیر بهداشتتان تا اد مخصوصش که یک پرستار است نباشد عمل نمیکند !!! به راستی که وال استریت واقعی در وزارت بهداشت و درمان کشور من جاری است 93 درصد درآمد برای 7 درصد آنهم کاملا قانونی !!! دکتر زازع نژاد با شنیدن ادبیاتتان یاد جمله معروف افتادم که ادب مرد به ز دولت اوست ... برای شما و هم کیشانتان که تفکر و عملکرد و گویشی چون شما دارند متاسفم و از هم اینجا میگویم پرستاران بیدار شده اند و یک صدا فریاد میزنند وزارت بهداشت تعدیل باید گردد...
  • امامدوست ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    35 1
    با سلام بیشتر زحمت و کار بیمار بر عهده پرسنل محترم و عزیز پرستاری هستش و اکثر پرسنل زحمت کش پرستاری در شیفتهای فشرده در حال خدمت در مراکز درمانی هستند و این موضوع باعث فرسودگی و ابتلا شدن به انواع بیماری های مختلفدر این عزیزان هستش . جالبه مثلا اگر فرزند یک معلم در مدرسه ثبت نام کند به صورت رایگان از خدمات اون مرکز استفاده میکند ولی منه پرسنل بیمارستان در صورت بیماری و نیاز به درمان باید هزینه پرداخت کنم نبودن امکانات رفاهی برای پرسنل و پایین بودن حقوق این عزیزان و تفاوت فاحش پرداختها بین کادر درمانی و کادر پزشکی بلاخره جایی باید صداش دربیاد و الان با اگاهی پرسنل پرستاری خواستار رسیدن به حق خود هستند به امید پیروزی
  • الهام ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    37 0
    جناب اقای دکتر زارع اگه در کشور ما عملکرده تخصص پرستاری وجود نداره بخاطره سیاست اشتباه شماس
  • محمد ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    37 1
    مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت ! لازم است بدانید همانطور که پزشکان تخصص و مسولیت درمان بیماری رابه عهده دارند ، پرستاران هم متخصص و مسول سیر درمان بیمار می باشند و این وظایف هر کدام در راستای هم لازمه یکدیگر بوده و چه بسا که وظیفه پرستاران در مقایسه با پزشکان بسیار حساس ترو طاقت فرسا تر است بطوریکه تمام وقت خود را بر بالین بیمار می گذرانند و وظیفه اصلی درمان بیمار را به عهده دارند ؛درضمن پرسنل خدوم پرستاری هیچ وقت برای گرفتن مطالبات خود عجله ای نداشته اند بلکه سالهای سال است حق وحقوشان به جیب پزشکان می رود ! و این متاسفانه پزشکان بوده اند که همیشه برای تصاحب حق وحقوق پرستاران عجله داشته اند !
  • پرستار ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    40 0
    دیگه صبر تموم شد دیگه وقت عمله ما صبر کردیم و دیگران اومدن از رومون رد شدن و به خودشون اجازه بی احترامی در ملا عام میدن مگه پزشک میتونه بدون پرستار کار کنه که میگه خودتونو با پزشک جماعت مقایسه نکنید واقعا قابل مقایسه نیست پرستار مهربون و صبور کجا پزشک عجول کجا که هیچ وقت واسه بیمارش وقت نداره
  • فریسات ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    39 0
    آقای معاون وزیر شما که حرفهای یک پرستار را برگرفته از جهل می دانید شمایی که به قول خودنان پزشک هستید کجای کار طبابتان را بدون حضور پرستار انجام داده اید .
  • فرامرز ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    42 0
    شما چطور در عرض یک هفته شانزده هزارو هفتصد میلیارد بار مالی افزایش تعرفه پزشکی رو تامین کردید حالا دوازده میلیارد ندارید
  • پرستار ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    37 0
    واقعآ که! این هم از به قول خودشون درس خونده های مملکت. انصاف به میزان تحصیلات ربطی نداره. کاش یه ذره انصاف انصاف انصاف.....
  • تسنیم ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    38 0
    فقط باید گفت متاسفیم برای شنیدن چنین سخنان .... از زبان یک مدیر ....رده بالا . به عنوان یک عضو هیات علمی پرستاری عمیقا این دانشجوی پرستاری را تحسین می کنم چون حرفی را که باید پیشکسوتان پرستاری به گوش مسوولان می رساندند به زبان آورده. امیدوارم با اصلاح سیاست های وزارت بهداشت, جامعه پرستاری ما جان تازه ای بگیرند. پرستارانی که قلب پیکر بهداشت و درمان کشورند.
  • علی ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    37 1
    واقعا مایه تاسف است.تا زمانی که پزشکان بر وزارت بهداشت حکومت کنند نباید بهتر از این توقع داشت
  • محسن ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    39 0
    چطور قبلا خود را با برج سازها مقایسه میکردید و پزشکان برج ساز شدید(گروهی از پزشکان) بجای اینکه با توجه به شغل خود بهتر بود با تغییر ادراکی که به دنبال در حرفه به دست میاید به سمت پژوهش میرفتید و مگر فارغ از کار تیمی میتوانید کاری کنید . یادتان نرود برای شما مالیات بیشتری صرف شده و به جامعه مدیونترید تا طلبکار
  • مجید صحت ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    50 0
    چرا در کشور ثروتمند ایران حقوق پرستاران باید یک سوم یا یک چهارم پرستاران عراق یا سوریه جنگ زده باشد.با کشورهای پیشرفته که اصلا قابل مقایسه نیست این درحالیه که درآمد پزسکان در ایران از همه جای دنیا بیشتر است. دوم اینکه مگر ما پرستاری تخصصی داخلی جراحی یا مراقبت ویژه یا مراقبت سالمندی یا نوزادان و ... نداریم در ایران اصلا کسی خودش رو با پزشکان مقایسه نکرده با پرستاران جاهای دیگر مقایسه میکنیم
  • مريم ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    40 0
    روساي محترم وزارت بهداشت بدنيست يادآوري كنيم مديريت اجرايي وباليني بيمارستانهاوخدمات همه جانبه در بيمارستان برعهده پرستاران است وافزايش كيفيت در بخش درمان با روش فعلي وناديده انگاري پرستاران امري است محال ،اگر خواهان واقعي رضايت مردم هستيد از رفع تبعيض در وزارتخانه خود واجراي بدون قيدوشرط تعرفه گذاري خدمات پرستاري شروع كنيد .سري به صورت حساب بيماران بزنيد وتفاوت از زمين تا آسمان دستمزد پزشك وپرستار را ببينيد شوهاي تبليغاتي كافي است
  • پرستار ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    40 0
    مقایسه نکردن خود با پزشک یعنی چشم بستن از تمام واقعیات.
  • حمید ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    41 0
    متاسفام برای آقای زارع نژاد.،اگر از ابتدا تبعیض نمیذاشتید؟عدالت محور بودید،کار به اینجا نمیکشید،پزشک بیهوشی هشتاد میلیون کارانه،تمام زحمت با تکنیسین بیهوشی، خودتان قضاوت کنید؟
  • صادق ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    41 0
    با سلام ما واقعا متاسفیم که همچین افرادی مسئول وزارت خانه هستند، درسته کار ما پرستارها با دکترها قابل مقایسه نیست، چونکه دکترها در خانه خواب خوش هستند و ماهی چند صد میلیون حقوق می گیرند و ما پرستارها تا صبح بر بالین بیمار بیدار با ماهی دویست هزار کارانه، آری قابل مقایسه نیست
  • محمود عمیدی ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    66 0
    سلام,بااجازه , ما طبق آمار خودتان حدود صد هزار پرستار داریم که پنج صفر دارد دوازده هزار میلیارد دوازده صفر دارد یعنی به هر پرستار صدو بیست میلیون می رسد . کمی تعقل قبل حرف زدن خوبه واللله .... همین گویای همه چیزه .. معلومه بقیه اش هم دروغ و فریبه .البته از این وزارت که مدام توی تریبون اختصاصیش که اصطلاحا ملی تلقی میشه مدام دروغ میگه اینها بعید نیست. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
  • صادق ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    38 0
    با سلام ما واقعا متاسفیم که همچین افرادی مسئول وزارت خانه هستند، درسته کار ما پرستارها با دکترها قابل مقایسه نیست، چونکه دکترها در خانه خواب خوش هستند و ماهی چند صد میلیون حقوق می گیرند و ما پرستارها تا صبح بر بالین بیمار بیدار با ماهی دویست هزار کارانه، آری قابل مقایسه نیست
  • سمیرا ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    47 2
    باسلام و احترام جناب اقای دکتر زارع نژاد همانطور که مستحضر هستید در هیچ کجای دنیا چونین اختلاف طبقاتی بین پرسنل درمانی وجود ندارد ما خودرا باهیچکس مقایسه نمیکنیم اما نمیدانم چرا در زمان ممیزی و اعتبار بخشی بیمارستان ها بدون در نظر گرفتن شرایط و امکانات استاندارد در حیطه درمان از ما توقع ارایه کیفیت خدمات مطلوب درمانی به بیمار در حد کشورهایی چون کانادا دارید راستی میدانید خواسته ما چیست؟ اجرای بی قید وشرط قانون تعرفه گذاری و عدالت در پرداختی ها تا 3 برابر میباشد
  • پرستار ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    49 0
    این توجیه کسانی است که خود را طلیعه داران علم و اندیشه در کشور ما می دانند و نظام با تمام وجود از انان حمایت می کند و جان و مال مردم را به انها سپرده و خود انها را نیز قانون گذار و ناضر این سیستم قرار داده است در خصوص مدیرکل روابط عمومی هم تنها باید گفت : کدخدای ده که مرغابی بود وای بران ده که چه رسوائی بود
  • علیرضا ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    53 0
    جناب اقای وزیر آیا کار پرستاران کمتر از پزشکان. است چرا مقایسه نکنیم پزشک اگر تحصیلاتش بالاتره میبینید که تسهیلاتی که برایش شامل شده بیشتره در محل کار ورودی پارکینگش جداست،سالن غذا خوریش جداست پاویون استراحتش جداست تلویزیون و اینترنتش که بجاست ویزیت بیمار را که بموقع نمیاد. فاصله طبقاتی بین حقوق پزشک وپرستار چندین برابره....؟!!!! پرستار که باید پاسخگو به همه مشکلات بیمار وبیمارستان باشه اعم از کمکاری پزشکان. تاسیسات خدمات. ریاست وحتی گرمی وسردی هواوغیره. اگر یک پزشک پول تحصیلاتش را میگیره پرستاران هم باید پول زحمت وکارشان را بگیرند پرستاران که نمیتونند ریر میزی بگیرند تا دولت براشون از هدفمندی یارانه ها بودجه اختصاص بده تا زیر میزی گرفتنشان را قانونی کنه وبودجه مردم بدبخت را از جیبشان به پزشکا بده وعوام فریبی کنند پرستار بخت برگشته که حق خواب نداره وقت غذا خوردن نداره پزشک باید هم خوب بخوره هم خوب استراحت کنه از نیمه شبم که اکثر پزشکان با هزار منت سر ویزیت میان به بیمار و همراهشم که حرفی ندارند.......
  • خسروی ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    47 0
    برای آقای دکتر متاسفم, با خودش چه فکری کرده كه شان. پزشک و پرستار رو از هم جدا میدونه و پزشک رو بالاتر, فکر کرده کی هست,کاری كه برای پرستارها انجام نمیدن هیچ طلبکار هم هستن. اگه تو کانادا پرستاری تخصصی میشه پس چرا راحت پرستارهای ما بدون اینکه تخصص تو رشته خاصی داشته باشن میرن اونجا! و کار و جایگاه خوبی دارن! استخدام پرستار ها بدون اینکه مزایایی برای آپ در نظر بگیرید و حقوق ناچیز به او بدهید یعنی بیگاری کشیدن از یه عده جوان كه مجبورند برای امرار معاش کار کنن و حرفی نزنن, یعنی تو وزیر و تو ای دکتر باید ملت ......بشن كه مبادا شان و منزلت تو بهم بخوره!
  • مرتضی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    51 1
    جالبه نامه سی هزار امضای پرستار را جواب نمی دهند.وقتی هم در مکانی رو در رو سوال می کنیم بی پاسخ می ماند. حال این سوال در ذهن ما به وجود می اید که ایا پرستار را عضوی از وزارت بهداشت به حساب می آورید؟ لااقل اسم وزارتتان را به وزارت پزشکان تغییر دهید تا دیگر شاعبه ای به وجود نیاید و همگان به ماهیت این وزارت خانه واقف شوند
  • شاهپور ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    48 1
    با سلام تا زمانیکه افرای مانند این اقا در پست مدیریتی هستند وفقط به نقش پزشکان در تیم درمان اعتقاد دارند وبقیه را نادیده میگیرند هیچ تحولی در نظام سلامت رخ نخواهد داد ایشان با اینگونه صحبت کردن لایق اینه که در مطب بشینه نسخه سرماخوردگی بپیچه تا مدیر کل باشه
  • پرستار ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    48 1
    به نظر شما وقتی سرمستی پول وقدرت چشم ، چشم پزشکان را کور می کند باید برای درمان آن به کجا رفت . وقتی جواب دانشجوی مملکت را اینگونه می دهند انتظار دارید این اقای به اصطلاح تحصیلکرده فرهیخته که خود را معلم اداب نیز می داند با مردم و بیماران در راهرو بیمارستانها چه میکند ؟ برخوردشان در حرکات نمایشی بازدید از نمایشگاه در برابر چشم ارباب رسانه و لنز دوربینها این بوده در راهرو اتاق کارشان چگونه رفتار می کنند ! البته این نتیجه حمایت یکجانبه رسانه ملی از اینها است که خودشان بیایند و برای طرح های خودشان به به و چه چه بزنند
  • حجت ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    38 1
    بنویسید وزارت بهداشت؛بخوانید وزارت پزشکان
  • مسعود ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    35 1
    واقعا بايد إظهار تأسف كرد واسه وزير به اصطلاح بهداشت بخوانيد وزير بزشكان كه أنقد داره به حق قشر درمان ظلم ميكنه
  • نجفی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    40 0
    آقای وزیر راست میگه ،ما نباید پرستارا رو با پزشکای بازاری مقایسه کنیم،ما که بازاری نیستیم،
    • امین ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      31 1
      آقای دکتر به سوالات پرستاری که جواب ندادید ، لطف کنید شما که ادعای جایگاه خودتون رو دارید ، در جایگاه انسانی به این سوالات جواب بدید: 1- انسانیت یعنی چه؟ ...........
  • منصور ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    39 1
    واقعا ببینید مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت ، چگونه پاسخ میدهد!!!!!!!!!!!!!!!!!! آقای مدیر کل در دیزی بازه ، حیای گربه کجا رفته . ما داریم در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم که پدران ما برای حق از جانشان گذشتند که برای عدالت خون دادیم ، حالا ریش و قیچی دست شماها افتاده ، اینه جواب ما ، شما پیرو همون مذهبی هستید که مولایمان علی وقتی میشنوه در حکومتش به یه زن یهودی ظلم شده میفرمایند: اگر من از این درد بمیرم رواست ، شما واقعا پیرو همون مذهبید؟!!!!!!!!!!! درد بی عدالتی به کنار ، این جور پاسخ دادن و به سخره گرفتن یک قشر ، هزار مرتبه دردناکتر است از خود بی عدالتی ، چی رو میخواین ثابت کنید ، به کجا میرید ، ندای عدالت اینقدر سخته ، مگر نه اینه که امام حسین برای عدالت جنگید ، پس چرا شما از صدای عدالت میهراسید ؟ باید خوشحال باشید که مردم به شما اعتماد دارند و دردهایشان را به شما میگویند ، باید خدا را شکر کنید که درخواست پرستاران از شماها معنی اش این است که به شما به عنوان یک مسئولی که نقش یک پدر را دارد نگریسته شده است ، آیا پاسخ یک پدر به فرزندانش اینچنین است؟!!!!!!!! درد جامعه پرستاری دردی قدیمی است ، سالها سکوت کرده اند ، سالها خدمت کرده اند ، و سالهاست در حق شان جفا شده است ...... در خانه اگر کس است یک حرف بس است.....
  • عسگری ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    43 1
    شرم بر تو.عجول و جاهل تو هستی که حتی یارای پاسخدهی منطقی و مودبانه به یک سوال را نداری.تا افراد بیخرد و ناپخته امثال تو در راس امورند،جز این آشفته بازار فعلی که فقط به فکر پر کردن جیبهای خودتان هستید، انتظار نمیرود.
  • محمد ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    38 0
    جناب آقاى زارع نژاد شما اگر الان در اين جايگاه هستيد فقط براى اينه که به مردم خدمت بکنيد که اين خدمت در زمينه سلامت در درجه اول توسط پرستاران اين کشور داره انجام ميشه بنظرم شما همچنان توى سيستم پزشک سالار مربوط به 50سال پيش مونديد و همين فکر امثال شماست که به جامعه تسرى پيدا کرده و باعث عقب افتادگى ما شده در تمام ممالکمترقى دنيا ارزش يک پرستار خوب همسطح يک پزشک خوبه و اين پرستاران هستند که در زمينه پيشگيرى و درمان بيماريها نقش تعيين کننده اى دارند بسيار متاسفم که ديگاه شما درباره پرستارى اينه انسانهايى مثل شما هستند که مانع از پيشرفت سطح سلامت ميشند نظام سلامت رو نمى تونيد با پر کردن جيب پزشکان اصلاح کنيد اگر مردم ميدونستند پشت اين هياهوى تبليغاتى شما صداقت وجود نداره الان شما توى اين جايگاه نبودى بسيارى ازشماا پزشکا فقط به پر کردن حساب هاى ارزي شون فکر ميکنيد و سفرهاى خارجيتون در بيمارستانى که من کار ميکنم يک پزشک (هر چقدر هم خوب باشه)مجموع کارانه 6ماهش سر به يک .ميليارد زده و يک پرستار (هر چقدر هم خوب باشه)به سه ميليون اىن به نظر شما انصافه واقعا متاسفم
  • hossein ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    32 0
    از کوزه همان طراود که در اوست،از وزارت پزشکان که گمان میکنند در جایگاه خدایان مصر باستان قرار دارند و بقیه کادر بیمارستان برده های آنها هستند چیز دیگری انتظار نمی رود،خدمت این آقای مدیر میگویم، من پرستار با سیزده سال سابقه کار فارغ التحصیل دانشگاه تهران تجربه ام را با سیاستهای استسماری شما من نوعی را مجبور کردید به جای خدمت به بیماران کشورم با این کمبود شدید پرستار، محاجرت به کانادا که دشمنی دیرینه با کشورم دارند را به ناچار انتخاب کنم،نتیجه گیری من این است که شما از روی عمد این کارها را انجام میدهید تا خدمتگزاران این مملکت خدمت به مردم را ترک کنند و به بیگانگان خدمت کنند،
  • بی نام ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    21 0
    باید تاسف خورد به حال وزارت بهداشت، مایه شرمساریه،
  • زینب.ک ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    21 0
    كائنات شما را ... مجازات نمی كند بركت نمی بخشد كنترل نمی كند كائنات تنها به آن ارتعاشى كه از جانب شما ساخته ميشود پاسخ می دهد. شاد بيانديشى, شادمانى نصيبت می شود , منفى بيانديشى, آنچه منفى است نصيبت مي شود. هرآنچه از تو به بيرون ساتع مي شود همچون بازگشت صدا به سويت بازخواهد گشت اين جهان كوه است و فعل ما ندا , سوى ما آيد نداها را صدا(مولانا) ما پرستاران خوهان حق خود هستیم و به آن خواهیم رسید..
  • محسن حافظي ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    17 1
       ما هستیم و می رویم مطلب ارسالی از nurse123  با سلام : سلام من به همه انهائی است که یا تازه از فرط خستگی روپوش سفید خود را در اورده اند و یا انان که لبخند بر لب و جرح بر قلب برای شروع خدمت روپوش خود را بر تن کرده اند . سلام همکار خسته نباشی وقت بخیر: ما که سنگ صبور همه هستیم . ما که سپر بلای سیستم درمان هستیم . ماکه همه جا هستیم . ما که همیشه هستیم شب و روز تو برف و بارون تو سرما و گرما جشن و عزا و عید و نوروز . اری ما همیشه هستیم ولی فقط برای خدمت هستیم آنجا که باید مزد خدمت پرداخت کنند ناگهان ما می رویم ما می رویم تا اجرمان را از خدا بگیریم . می رویم برای رضای خدا کار کنیم . می رویم مصالح کشور را درک کنیم . می رویم وجدانمان را بیدار کنیم می رویم تا ارزش کار خود را با پول نسنجیم  . اما بجای ما گروهی نیستند اما می مانند : انها که هنگام انکالی در مطب هستند می مانند . انها که هنگام مقیمی در پانسیون و پاویون و منزل هستند بازهم می مانند . آنها که انقدر دیر امده اند تا درد کشیده ای جانش به لبش می رسد می مانند . انها که همش می نویسند می مانند . انها که هر کارشان را چند K  می نویسند می مانند . انها نهایتا تنها 4 ساعت می مانند اما منو تو که رفتیم دوباره هستیم با اه و رنج مردم . با گریه های پدری که برای پرداخت رو میزی نه ببخشید زیر میزی تمام هستیش ابرویش را داده و گدائی کرده . با همان پیر زنی که در ان گوشه اهسته اشک می ریزد و از تعویق عمل عزیزش می گوید چون پولی را پرداخت نکرده چه پولی؟؟؟ بماند که هم تو می دانی و هم من تو هستی با فریاد های مردی که فرزندش از درد می پیچدو اما باز او دیر امده و تو می مانی با دنیائی از فریاد که باید در آن سکوت خود را فریاد بزنی و در اخر باز او که مانده بود چون تو نبود پول خدمت تورا هم گرفت نه به اندازه تو که 20 برابر تو او که مانده بود کرسی ریاست هم گرفت . اوکه مانده بود حق خانواده تو را هم گرفت . اوگفت او حق دارد و تو نداری . او گفت زور دارد و تو نداری . اوگفت رسانه دارد و تو نداری . وزیر دارد و تو نداری اصلا او جان دارد و تو نداری  . و تو گفتی من خدائی دارم که تو نداری پس به خاطر همان خدائی که داریم اینبار از حق خود و جامعه خویش نگذریم از اشک ان پیره زن نگذریم و ابروی مردان جامعه خویش را زیر پا له نکنیم مخالفت خویش با طرح تحول را فریاد کنیم و مردمان را هوشیار
  • صبا ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    6 0
    واقعا برای چنین کشوری با چنین اشخاص بالا دستی متاسفم واسه اینه ما جهان سومیم
  • مهین کافی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    6 0
    چرا جهت اجرای اعتباربخشی از کشورهای خارجی تقلید میکنیم وبیشترین فشار دراین رابطه متوجه پرستاران میگردد اما در ارزش دادن به شغل پرستاری براحتی سرکوفت به پرستار میزنییم که شما خودت را نباید با پزشکان مقایسه کنید.چرا ارزش واعتباری که درکشورهای خارجی برای پرستاران قایلند نباید مد نظر باشد؟