معاون توانبخشی بهزیستی گفت: كاشت حلزون شنوایی و عمل جراحی گران قیمت آن بدون طی دوره 2 ساله آموزش و توانبخشی آن هیچ فایده‌ای ندارد و فقط آزار بیمار و هدردادن پول است.

 كاظم نظم ده، در مراسم هفته جهانی ناشنوایان كه از دوم تا 8 مهر ادامه دارد، افزود: تاكنون 425 نفر برای عمل جراحی كاشت حلزون به مراكز درمانی معرفی شده‌اند و با كمك هزینه 4 میلیون تومانی بهزیستی تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و تا پایان امسال این تعداد به 900 نفر بالغ می‌شود.
وی گفت: تاكنون بیمارانی كه تحت عمل جراحی كاشت حلزون قرار می‌گرفتند، مجبور بودند برای دریافت خدمات توانبخشی و آموزش كوچ كنند و برای مدت 2 سال به تهران بیایند اما قرار است مراكز ارائه این خدمات با فعالیت مراكز خصوصی توانبخشی بیماران دارای اختلال شنوایی و خانواده آنها در همه استانها فعال شود كه نیازی به كوچ و ایاب و ذهاب به تهران نباشد.
وی افزود: متاسفانه به علت این مشكلات برخی از بیمارانی كه عمل كاشت حلزون شدند نتوانستند از خدمات توانبخشی كامل برخوردار شوند و عمل جراحی گران قیمت آنها برایشان مفید نبود.
وی بدون اعلام آمار جمعیت ناشنوایان كشور گفت: تعداد افراد ناشنوا و كم شنوای كشور كه تحت پوشش بهزیستی هستند از 30 هزار نفر در سال 84 به 70 هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است.
وی گفت: یكی از خدماتی كه بهزیستی به معلولان و از جمله ناشنوایان ارائه می‌كند، پرداخت كمك هزینه تحصیل در دانشگاه‌ است كه برای تحصیل در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دكترا پرداخت می‌شود و هم اكنون 1460 دانشجوی معلول این خدمات را از بهزیستی دریافت می‌كنند كه با توجه به وضعیت مالی آنها بین 40 تا 100‌درصد هزینه تحصیل آنها پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha