انجمن پزشکان آمریکایی در راهنمایی جدیدی به افراد دارای سنگ کلیه توصیه کردند: مصرف زیاد مایعات به میزان دفع دولیتر ادارو کاهش مصرف کوکاکولا، لبنیات و پروتیین های حیوانی در پیشگیری از ابتلا به یک سنگ کلیه دیگر کمک می کند.

توصیه های جدید برای داشتن کلیه های سالم

سلامت نیوز: انجمن پزشکان آمریکایی در راهنمایی جدیدی به افراد دارای سنگ کلیه توصیه کردند: مصرف زیاد مایعات به میزان دفع دولیتر ادارو کاهش مصرف کوکاکولا، لبنیات و پروتیین های حیوانی در پیشگیری از ابتلا به یک سنگ کلیه دیگر کمک می کند.

به گزارش ایرنا از مدیکال نیوز تودی، یکی از توصیه های ارائه شده در این راهنمای جدید برای افرادی که یکبار سنگ کلیه داشته اند، این است که مصرف مایعات خود را به قدری افزایش دهند که روزی دو لیتر ادرار تولید شود.

همچنین در این راهنما آمده است، درصورتیکه افزایش مصرف مایعات نتواند از پیدایش سنگ کلیه بیشتر جلوگیری کند، در آن صورت بیماران باید دارویی را مصرف کنند که حاوی «دیورتیک های تیازیدی»، «سیترات» و یا «آلوپورینول» است.

دکتر «دیوید فلمینگ» از انجمن پزشکان امریکایی می گوید: افزایش مصرف مایعات در طول روز می تواند خطر عود سنگ کلیه را دست کم به نصف کاهش دهد و هیچ عارضه جانبی نیز نداشته باشد.

تحقیقات نشان می دهند، افرادی که یک بار دچار سنگ کلیه شده اند درصورتیکه تحت درمان قرار نگیرند 35 تا 50 درصد احتمال دارد که پنج سال پس از پیدایش اولین سنگ کلیه دوباره دچار سنگ کلیه شوند.

در این راهنمای جدید همچنین توصیه شده است که کاهش مصرف کوکاکولا و لبنیات به پیشگیری از بروز بیشتر سنگ کلیه کمک می کند.

با این وجود محققان هنوز موفق به کشف مدرکی نشدند که نشان دهد نوشیدن آب شرب خانگی نسبت به آب معدنی در پیشگیری از سنگ کلیه بهتر و یا بدتر است.

در این راهنما همچنین به بیماران توصیه شده است که مصرف پروتیین حیوانی را کاهش دهند و کلسیم عادی رژیم غذایی خود را حفظ کنند.

راهنماهای جدید انجمن پزشکان آمریکایی در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha