رئیس کارگروه پدافند غیر عامل سازمان انتقال خون ایران پس از راه اندازی نخستین سامانه متحرك خونگیری، فرآوری و پخش خون در کشور از راه اندازی این سامانه در استان های حادثه خیز خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس کارگروه پدافند غیر عامل سازمان انتقال خون ایران پس از راه اندازی نخستین سامانه متحرك خونگیری، فرآوری و پخش خون در کشور از راه اندازی این سامانه در استان های حادثه خیز خبر داد.
به گزارش سلامت نیوز، معصومه هداوندخانی، رئیس کارگروه پدافند غیر عامل سازمان انتقال خون ایران در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها متولی تأمین خون و فرآورده های خونی در کشور است، گفت: سازمان انتقال خون ایران یکی از سازمان ها و ارگان های اساسی در تامین خون کشور و خدمت رسانی در امر سلامت کشور در بحران های طبیعی و غیر طبیعی به شمار می آید، موظف است در زمان بحران ها خون مورد نیاز مصدومان و مجروحان را در زمان کوتاه در اختیار قرار دهد.
وی ادامه داد: به همین دلیل پروژه های مختلفی در حوزه پدافند غیر عامل سازمان انتقال خون ایران طراحی و به انجام رسید که یکی از آن ها، طراحی و ساخت تجهیزات استراتژیک و سامانه متحرك خونگیری، فرآوری و پخش خون است که در این سامانه اهداکنندگان خون خودشان را اهدا می کنند و در همان جا آزمایش سلامت خون انجام و در همان جا قسمتی برای پخش خون طراحی شده تا خون در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد.
هداوندخانی در ادامه بیان کرد: سامانه متحرك خونگیری، فرآوری و پخش خون قرار است در استان های حادثه خیز طراحی شود و در هر استان حداقل یک سامانه متحرك خونگیری، فرآوری و پخش خون داشته باشیم که بتوانیم در صورت حادثه این سامانه را طراحی کنیم تا بتوانیم خون مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار مصدومان و آسیب دیدگان قرار دهیم.
وی ساخت پایگاه های امن و ایمن را یکی دیگر از اقدامات سازمان انتقال خون در حوزه پدافند غیر عامل دانست و افزود: مقاوم سازی و ایمن سازی پایگاه هایی که در حال حاضر در سطح کشور است در دستور کار این سازمان قرار دارد.
رئیس کارگروه پدافند غیر عامل سازمان انتقال خون ایران در پایان پدافند غیرعامل را یکسری از اقدامات غیر مسلحانه برای کاهش آسیب نیروهای انسانی برشمرد و اظهارکرد: کارگروه پدافند غیرعامل سازمان انتقال خون هدفش تامین خون سالم، کافی و به موقع است ما سعی کردیم در این حوزه علاوه بر ذخیره سازی و ساماندهی خون در زمان بحران و انتقال خون به مراکز درمانی نیز اقدام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha