معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: قانونی عمل کردن پزشکان در حوزه تبلیغات پزشکی باعث شده آمار تخلفات پزشکان در این زمینه کاهش چشمگیری پیدا کند.

آمار تخلفات پزشکان در زمینه تبلیغات کاهش چشمگیری پیدا کرد

غلامحسن نیک نژاد درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز، اظهار داشت: نظارت روزانه و کنترل شده سازمان نظام پزشکی کشوربر تبلیغات پزشکی  و ارائه آمارسه ماه از تخطی برخی پزشکان از قوانین حاکم برآن  باعث شده آمار تخلفات پزشکان به صورت ماهانه کمتر شود.

وی  افزود:دستورالعمل های تبلیغاتی و آگهی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در ماده سه قانون سال هشتاد و سه سازمان نظام پزشکی کشور تنظیم و گنجانده شده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور  تصریح کرد:دستورالعمل این ماده توسط سازمان  نظام پزشکی و معاونت نظارت و برنامه ریزی کشور صادر و به وسیله شورای عالی نظام پزشکی تصویب شد و با ایجاد ارتباطات بین بخشی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و رسانه ها هم اکنون درحال اجرا است.

وی همچنین اظهار داشت: درتیرماه سال جاری اصلاحیه این ماده قانونی درحالی توسط شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشورمطرح  شد که با هشتاد درصد از تغییرات تبصره ها موافقت به عمل آمد و دربیست درصد از مفاد قانونی  اختلاف نظر مشاهده شد.

نیک نژاد با  بیان اینکه در گذشته تخلفات صورت گرفته در زمینه تبلیغات پزشکی به صورت کلی گویی و مبهم ارائه می شد، گفت: درقالب طرح جدید، این تخلفات دسته بندی شده و به طور واضح و روشن ثبت و گزارش می شود.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر بالاترین آمار تخلفات پزشکان در زمینه جراحی زنان و زایمان گزارش می شود گفت:با توجه به اینکه نصف جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و تعداد مراجعه آنها به مراکز درمانی دولتی و خصوصی به علت ناراحتی زنانگی و مسائل زایمان بیشتر است بنابراین بالاترین تخلفات گزارش شده به این معاونت از جراحی زنان و زایمان است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور با اعلام اینکه این آمار نشان دهنده تخلف پذیری جراحان زنان و زایمان نیست، افزود: تخلفات گزارش شده دلایل مختلفی دارد و از جنبه های مختلف قابل بررسی است که باید به صورت دقیق این مسائل را بازگو کرد تا ازشبهات احتمالی جلوگیری نماییم.

وی با بیان اینکه نوع تخلفات پزشکان درشهرهای بزرگ و کوچک کشور متفاوت است، خاطر نشان کرد:جراحی ترمیمی، زیبایی صورت ، اندام و بلندی قد در شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان، تبریز و شیراز بالاترین آمار تخلفات را دارد و این درحالی است که در شهرهای کوچک بیشترین تخلفات از پزشکان عمومی گزارش شده که بازگویی دلایل آن نیاز به فرصت بیشتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha