قائم مقام معاون بهداشتی وزارت از برگزاری جشن پایان محرومیت در روستاها با ساخت و راه‌اندازی 1955 خانه بهداشت روستاهایی تا 22 بهمن ماه امسال خبر داد.

سلامت نیوز: قائم مقام معاون بهداشتی وزارت از برگزاری جشن پایان محرومیت در روستاها با ساخت و راه‌اندازی 1955 خانه بهداشت روستاهایی تا 22 بهمن ماه امسال خبر داد.

دکتر ناصر کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به فرسودگی بافت اغلب خانه‌های بهداشت روستایی و اقدامات در دست انجام جهت بهبود استانداردهای این حوزه در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: امسال با ساخت و راه‌اندازی 1955 خانه بهداشت در روستاهایی که یا خانه بهداشت نداشته‌اند یا بیش از 25 تا 30 سال از عمر آن خانه بهداشت می‌گذرد، جشن پایان محرومیت در روستاها را برگزار می‌کنیم.

وی در این باره افزود: با توجه به گزارش‌های رسیده به احتمال زیاد می‌توانیم بیش از 90 درصد این خانه‌های بهداشت را تا 22 بهمن افتتاح و راه‌اندازی کنیم.

کلانتری با اشاره به کمبودهایی در زمینه خانه‌های بهداشت در حاشیه‌ شهرها ، افزود: روستاها اکنون تحت پوشش خانه‌های بهداشت هستند (تمام شهرهای زیر 20 هزار نفر). اما پوشش شبکه در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر یا وجود ندارد یا کامل نیست. بر همین اساس در سال 93 تلاش می‌کنیم که شبکه‌ را از طریق خرید راهبردی خدمات به این شهرها وارد کنیم.

وی با اشاره به اولویت وزارت بهداشت برای ارایه خدمات بهداشتی به حاشیه شهرها ادامه داد: در حاشیه شهرها نیز خانه بهداشت یا وجود ندارد یا بسیار کم است. بر همین اساس بهبود استاندارد مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت را در این مناطق در نظر داریم. به این ترتیب در نقاطی که خانه بهداشت ندارند، اقدام به ساخت می‌کنیم. در این مناطق نیز خدمات مربوطه از طریق برونسپاری و خرید راهبردی خدمت ارایه خواهد شد.

قائم مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: دولت به هیچ عنوان ساختار خود را افزایش نخواهد داد و در تمام این مناطق تلاش‌مان آن است که از طریق برونسپاری و خرید راهبردی خدمات را به دست مردم برسانیم.

وی همچنین گفت: در مورد شهرها نیز تلاش‌مان بر آن است که واحدهای موجود را بهبود استاندارد داده و فعال کنیم. به همین منظور طرحی به نام پویا سازی مراکز بهداشتی درمانی شهری در دستور کار معاونت بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha