شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

همین دیروز بود که خبر درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پرطرفدار کشورمان بر روی خروجی خیلی از خبرگزاری ها و سایتها رفت.مرتضی پاشایی در کمتر از یک ساعت همه فضای مجازی را به خود اختصاص داد.

مرتضی پاشایی و موج سواری رسانه ای

سلامت نیوز :همین دیروز بود که خبر درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پرطرفدار کشورمان بر روی خروجی خیلی از خبرگزاری ها و سایتها رفت.مرتضی پاشایی  در کمتر از یک ساعت همه فضای مجازی را به خود اختصاص داد.

به گزارش سلامت نیوز در حالیکه خانواده او عزادار شده بودند برخی  رسانه ها بر خلاف اصول انسانی عکس او را بر روی تخت بیمارستان که در حال مبارزه با بیماری سرطان بود، منتشر کردند که همین باعث دلخوری شدید مادر آن مرحوم شد.

وی با ابراز تاسف برای  کسانی که این عکس را منتشر کردند گفته هرگز نمی‌توانم ببخشم کسی را که در این شرایط عکس پسرم را در آن حالت بد و روی تخت آی سی یو منتشر کرده است.حق دارد مادر است و عزیز خود را از دست داده .داغ دیده است و احترام به حریم خصوصی فرزندش کمترین حقی است که او میتواند انتظار داشته باشد.

از طرفی هم رسانه ها به اضطراب سلامت مردم توجهی ندارند ، اینکه محبوب هنری  خود درگیر یک بیماری بوده و این بیماری از بیماری های خاص است و دلایل دقیق و مشخصی برای بروز و پیشگیری از آن وجود ندارد میتواند روح جامعه را ملتهب کند.

از طرف دیگر اینکه چرا مردم به حریم خصوصی افراد احترام نمیگذراند و هر بار شاهد انتشار گسترده عکسها و فیلمهای خصوصی هنرمندان در شبکه های اینترنتی هستیم باید مورد بررسی های جامعه شناسی، رفتار شناسی و روانشناسی قرار گیرد اما اینکه چرا برخی رسانه ها (که باید منعکس کننده فرهنگ درست برای جامعه باشد)  برای افزایش آمار بازدید خود دست به هر عمل غیر انسانی میزنند باید سریعتر مورد بررسی قرار گیرد.

چرا برخی رسانه ها با سوءاستفاده از عواطف پاک هموطنانمان با تیترها و عکسهای مختلف سعی در جذب مخاطب بیشتر دارند ؟آیا برای این موج سواری نامی جز یک اقدام شنیع و غیر انسانی میتواند نهاد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha